به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پدال، این نسخه که eHybrid نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۲۱۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. به لطف این نیرو، آرتئون ظرف ۷.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و به حداکثر سرعت ۲۲۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا میکند.
بُرد تمام الکتریکی آرتئون eHybrid در نسخهٔ معمولی ۵۹ کیلومتر و در نسخهٔ شوتینگ بریک ۵۷ کیلومتر اعلام شده است. در این حالت، حداکثر سرعت هردو نسخه ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. با توجه به مطالعهای که نشان میدهد ۹۵ درصد از کل ترددهای خودرویی روزانه در آلمان کمتر از ۵۰ کیلومتر است، فولکسواگن انتظار دارد اکثر ترددها با آرتئون پلاگینهیبریدی در بازار داخلی فقط با استفاده از نیروی الکتریسیته انجام گیرد. همچنین به گفتهٔ این شرکت، بُرد کلی این خودرو با باطریهای کاملاً شارژ و باک سوخت پُر به بیش از ۹۰۰ کیلومتر میرسد.
آرتئون eHybrid در دو تیپ الگانس و R-Line به بازار عرضه میشود که هردو به رینگهای ۱۸ اینچی اختصاصی خود، چراغهای جلوی LED با دستیار چراغ، چراغهای عقب LED با
راهنماهای پویا و طراحی سپر جلو منحصربهفرد مجهز هستند.
کابین آرتئون پلاگینهیبریدی نیز از تودوزی آلکانترا و چرمی به همراهتریم چوبی در تیپ الگانس و تریم فلزی در تیپ R-Line برخوردار است. در اینجا غربیلک فرمان چرمی هم بهصورت استاندارد ارائه میشود که به کنترلهای لمسی مجهز است. این کنترلها را برای اولین بار در ID.3 و گلف جدید دیدیم. گرمکن صندلیهای جلو، دستیار پارک جلو و عقب، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم بخشی از تجهیزات استاندارد این ماشین هستند.
قیمت فولکسواگن آرتئون eHybrid مدل ۲۰۲۱ در بازار خانگی آلمانی از ۵۱ هزار یورو در نسخهٔ معمولی و ۵۱,۹۰۰ یورو در نسخهٔ شوتینگ بریک آغاز میشود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: