به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از زومیت، حالا شرکتهای سازنده ابرخودروهای میلیون دلاری یا مدلهای کلکسیونی، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ تأسیس میشوند و فعالیت میکنند. فرایند طراحی و مهندسی خودروهای امروزی چنان پیشرفت کرده که با خرید پلتفرم، پیشرانه و دیگر تجهیزات فنی از برندهای مشهور، سرعت تولید یک مدل جدید توسط شرکتهای کوچک افزایش یافته است.
شرکت ایلیشن (Elation) بهتازگی تأسیس شده و دفتر اصلی آن در شمال کالیفرنیای آمریکا است. این مجموعه حدود یک سال پیش اولین محصول خود را با نام فریدام (آزادی) با سه موتور برقی و نهایت قدرت ۱۴۲۷ اسب بخار معرفی کرد. ایلیشن در تلاش است تا مشابه ریمک، پینین فارینا و لوتوس، یک برند مخصوص ابرخودروهای الکتریکی لوکس باشد.
بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشرشده، نسخهی دیگری از فریدام با نام غیررسمی دوگو 001 تولید خواهد شد که مجهز به ۴ موتور الکتریکی و مجموع قدرت ۱۹۰۳ اسب بخار است. این محصول سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱٫۸ ثانیه و نهایت سرعت ۴۱۸ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. هر دو مدل ابرخودرو ایلیشن فریدام، چهارچرخ محرک با جعبهدنده دوسرعته خواهند بود. باتریهای قابل سفارش این خودروها، ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلووات ساعت ظرفیت خواهند داشت تا شعاع حرکتی حدود ۶۴۴ کیلومتر فراهم کنند.
شرکت سازنده، در تلاش است تا نمونه بنزینی فریدام را با موتور ۵٫۲ لیتری V10 آئودی (مشابه آئودی R8) نیز تولید کند. این مدل، همراه جعبهدنده ۷ سرعته دبل کلاچ آئودی، سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲٫۵ ثانیه و نهایت سرعت ۳۸۶ کیلومترب ر ساعت خواهد داشت.
تنها ۲۵ دستگاه از ابرخودروهای برقی فریدام ساخته خواهند شد. پیشفروش این محصولات آغاز شده است و زمان تحویل، سال ۲۰۲۲ خواهد بود. شرکت سازنده، قیمت نهایی مدل برقی را حدود دو میلیون دلار اعلام و برای نسخه بنزینی V10، مبلغ ۲٫۳ میلیون دلار پیشبینی کرده است. با این شرایط، توانایی فنی محصولات ایلیشن باید نزدیک به پاگانی هوایرا، بوگاتی شیرون و کونیگزگ آگرا باشد تا خریدار جذب کند.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با علی کاظمی، از ورودش به بازیگری تا نقشهای مورد علاقهاش