به گزارش جام جم آنلاین، حسین مقدم، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در گفتگو با فارس درباره وضعیت معاینه فنی خودروهای سنگین و کنترل کنار جاده معاینه فنی این خودروها اظهار داشت: از پاییز امسال با همکاری پلیس تهران بزرگ، کنترل کنار جادهای معاینه فنی خودروهای سنگین و دیزلی انجام میگیرد.
وی افزود: بر همین اساس، معاینه فنی خودروهای سنگین دیزلی در 70 نقطه به صورت تصادفی بررسی میشود و تست آلایندگی از این خودروها صورت میگیرد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: براساس بررسیهایی که انجام گرفته، در سطح شهر تهران، 10 درصد خودروهای سنگین فاقد معاینه فنی بودند که این نشان میدهد که یا این خودروهای اعمال قانون نمیشوند و یا جریمه 50 هزار تومانی نداشتن معاینه فنی برای آنها بازدارنده نیست.
مقدم خاطرنشان کرد: از نتایج دیگری که براساس کنترل کنار جادهای معاینه فنی خودروهای سنگین به دست آمده، مشخص شده 23 درصد خودروهای فنی آلایندهاند و به عبارتی تولید آلودگی در هوای تهران میکنند، بنابراین این موضوع نیز نشان میدهد یا مراکز معاینه فنی به درستی نظارتهای لازم را بر این خودروهای سنگین نداشتهاند و یا به دلیل فرسودگی خودروهای سنگین، امکان حفظ شرایط معاینه فنی نبوده است.
وی با اشاره به اینکه سالانه بسیاری از خودروهای سنگین جهت دریافت گواهی معاینه فنی به مراکز خارج از تهران مراجعه میکنند، گفت: کنترل تصادفی کنارجادهای خودروهای سنگین دیزل در کاهش آلودگی و نظارت بیشتر بر آنها بسیار حائز اهمیت است.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد