نگران نباشید، «داپاَپ» به همه سوالات شما در این زمینه پاسخ میدهد؛ نرمافزار همراه «داپاَپ» اولین پلتفرم پاداش نقدی خرید بر بستر شبکه بانکی در کشور است.
هر کاربر میتواند با استفاده از این پلتفرم، از کسبوکارهای طرف قرارداد خرید کند و درصدی از مبلغ خریدش را بهعنوان پاداش، در کیف پول مجازی تعبیه شده در نرمافزار تحت عنوان «کیف پول نقدی» ذخیره کند.
فروشگاههای طرف قرارداد داپاَپ که در اصطلاح به آنها «پذیرنده» میگوییم، شامل فروشگاههای آنلاین و آفلاین هستند؛ یعنی هم فروشگاههای فیزیکی مانند سوپرمارکتها، میوه فروشی ها، رستورانها، پوشاک و ... و هم فروشگاههای مجازی و اینترنتی عضو این مجموعه هستند.
علی جواهرچیان، رئیس هیأت مدیره شرکت «درنیکا اندیشه پرهام» و بنیانگذار نرمافزار همراه «داپاَپ» درباره ابعاد کنونی مجموعه تحت نظرش میگوید: «در حال حاضر «داپاَپ» ۱۳۱گروه صنفی را پوشش میدهد و با اینکه فعالیت آن در حوزه آفلاین فعلا محدود به تهران است، بیش از ۵۰۰۰هزار کسبوکار مختلف به عضویت این مجموعه درآمدهاند که حدود ۱۰۰هزار کاربر داپاَپ مشغول بهرهمندی از خدمات آنها هستند.»
وی در ادامه میگوید: «اخیرا نمایندگی داپاَپ به استانهای یزد، کرمان، اصفهان و هرمزگان واگذار شده و تا پایان سال جاری چهار نمایندگی دیگر نیز به این مجموعه اضافه میشوند. البته طبق برنامهریزیهای صورت گرفته، طی ۱۸ ماه آینده تعداد نمایندگیهای استانی ما به ۱۵نمایندگی در سطح کشور خواهد رسید. از نظر تعداد نیروی انسانی شاغل در داپاَپ نیز ۱۰۵ نفر در تهران و ۶۰ نفر در چهار استانی که تا بهحال نمایندگی به آنها اعطا شده است، مشغول فعالیت هستند.»
«کیف پول نقدی»؛ یا نقدش کن یا باهاش خرید کن!
نرمافزار نوپای «داپاَپ» در حال حاضر امکان برداشت وجه ذخیره شده در کیف پول نقدی را برای کاربرانش ایجاد کرده است. این ویژگی به کاربر اجازه میدهد در هر زمان از شبانهروز، فقط با واردکردن شماره شبای حساب بانکی خود در داپاَپ، بتواند تمام یا بخشی از مبلغ موجود در کیف پول خود را بهحساب بانکی اش منتقل کند. جواهرچیان درباره ویژگیهای اختصاصی دیگری که در آینده بسیار نزدیک به این پلتفرم اضافه میشود، توضیح میدهد: «امکاناتی مانند شارژ سیمکارت، خرید بستههای اینترنتی، پرداخت قبوض، شارژ بلیت مترو و اتوبوس، پرداخت درونشهری هزینه تاکسی، عوارض آزادراهی و چند قابلیت جذاب دیگر هم قرار است بهزودی به کیف پول نرمافزار ما اضافه شود. ما ادعا میکنیم کاربران داپاَپ میتوانند با خرید مایحتاج ماهیانه خود از کسب و کارهای مختلف و جمع شدن پاداشهای نقدی در کیف پولشان از این طریق، میتوانند بسیاری از هزینههای خدماتی ثابتشان مانند همان قبوض، هزینه رفتوآمد و ... خود را با این روش رایگان کنند.»
کیف پول اعتباری
ویژگی بسیار جذاب دیگری که داپاَپ را حتی محبوبتر از قبل میکند «کیف پول اعتباری» آن است. جواهرچیان در خصوص کیف پول اعتباری که اخیرا به پلتفرم داپاَپ اضافه شده است، توضیح میدهد: «در طرح کیف پول اعتباری، ما به همه مردم از یک تا پنج میلیون تومان اعتبار میدهیم. یعنی کاربر داپاَپ میتواند بدون اینکه پولی پرداخت کند، به اندازه اعتبارش از همه مجموعههای طرف قرارداد ما خرید کند و یک ماه بعد هزینه خریدش را بپردازد. برای تعیین میزان اعتباری که کاربر میتواند دریافت کند، برای کاربران حقیقی مراحلی در نظر گرفته شده که فقط یک بار و بهصورت غیرحضوری انجام میشود.»
روند این فرآیند به شرح زیر است:
نصب نرمافزار «داپاَپ» روی گوشی هوشمند
ثبت کد ملی و شماره تلفن همراه در بخش درخواست اعتبار «کیف پول اعتباری»
انجام اعتبارسنجی از سوی بانک مرکزی در کمتر از ۲۴ ساعت و تعیین میزان اعتبار قابل ارائه از طرف «داپاَپ»
صدور یک فقره چک تضمین به میزان اعتبار دریافت شده و ارسال آن از طریق پست برای «داپاَپ»
دریافت اعتبار از «داپاَپ» در کمتر از ۱۰روز
مراجعه حضوری به فروشگاههای فیزیکی طرف قرارداد و خرید کالا یا خدمات از آنها به میزان اعتبار/ یا خرید کالا یا خدمات از فروشگاه های اینترنتی طرف قرارداد به میزان اعتبار
پرداخت مبلغ اعتبار خرج شده در ابتدای ماه بعد به «داپاَپ»
بنیانگذار نرمافزار همراه داپاَپ ادامه میدهد: «برای کاربران سازمانی ما که همان ادارات، ارگانها، کارخانجات و مجموعههای دولتی و خصوصی هستند و قصد دارند میزان اعتبار مشخصی را برای هر کدام از کارمندانشان در نظر بگیرند، روند کار بسیار راحتتر است. کافی است تفاهمنامهای بین مجموعه ما و آن سازمان منعقد شود و به ما اعلام کنند سقف اعتبار برای هرکدام از کارمندانشان را چقدر در نظر میگیرند. در این روش تضمین بازپرداخت اعتبار به داپاَپ توسط سازمان طرف قرارداد صورت میگیرد و نیاز نیست هر کارمند اقدام به صدور و ارسال چک تضمین کند. در این صورت دریافت اعتبار از داپاَپ در کمتر از یک روز انجام می شود.»
چرا یک فروشگاه باید عضو «داپاَپ» شود؟
بنیانگذار داپاَپ با اشاره به اینکه تمام خدمات این اپلیکیشن چه برای کاربران و چه برای پذیرندهها کاملا رایگان است، توضیح میدهد: «پلتفرم ما جذابیتهای مختلفی دارد که کسبوکارها را به همکاری با ما علاقهمند میکند. یکی از این جذابیتها افزایش فروش پذیرندهها بهواسطه افزایش مشتری آنها است. جذابیت دیگر میتواند انجام تبلیغات برای پذیرندهها در محیط نرمافزار باشد. اما آورده اصلی «داپاَپ» برای پذیرندهها، ایجاد باشگاه مشتریان و وفادارسازی مشتریان فعلی و جدید آنها است. ما در بحث مشاوره رایگان کسبوکار میتوانیم راهنمای بسیار خوبی برای آنها باشیم و ویژگیهای لازم برای وفادار کردن مشتری را به کسبوکار آنها اضافه کنیم.»
او در خصوص طرحهای آینده «داپاَپ» برای پذیرندگانش میافزاید: «ما برنامههای جدید و پیشرفتهای هم در دست اقدام داریم. «ویترین» نام قابلیت جدیدی است که مجموعه درحال کار بر روی آن است و تا سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید. بر اساس این طرح، مجموعه «داپاَپ» برای تمام فروشگاههای فیزیکی طرف قراردادش که سازوکار فروش اینترنتی کالا نداشته باشند، بهصورت رایگان نسبت به ایجاد بستر فروش مجازی اقدام خواهد کرد.»
فرزاد سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد