حفاری تونل خط چهار به زودی آغاز می شود

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه تا کنون 11 کیلومتر از تونل خط سه قطار شهری در جبهه شرقی انجام شده است، گفت: درحال حاضر تنها دو کیلومتر ازحفاری تونل خط سه در جبهه شرقی باقی مانده است که تا پایان سال 1400 به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه تا کنون 11 کیلومتر از تونل خط سه قطار شهری در جبهه شرقی انجام شده است، گفت: درحال حاضر تنها دو کیلومتر ازحفاری تونل خط سه در جبهه شرقی باقی مانده است که تا پایان سال 1400 به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۱۳۱۰۱۵۲

به گزارش جام جم آنلاین، کیانوش کیامرز درخصوص برنامه ریزی های انجام شده برای احداث خطوط قطار شهری در سال 1400 افزود: با وجود وضعیت موجود اقتصادی کشور خوشبختانه اکنون کارگاه های عمرانی سه خط دو، سه و چهار قطار شهری مشهد فعال هستند.

وی اضافه کرد: اکنون عملیات اجرایی احداث دسترسی باقی مانده از ایستگاه الندشت خط دو با سرعت مناسب در حال انجام و طبق زمانبندی اواخر خرداد یا اواسط تیرماه امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با بیان اینکه احداث ایستگاه سلامت خط دو قطار شهری نیز به عنوان آخرین پازل خط دو از نظر سازه به پایان رسیده است، اظهارکرد: درحال حاضر نیز به دنبال انعقاد قرارداد تجهیز و معماری ایستگاه سلامت هستیم که با هزینه ای حدود 120 میلیارد تومان اجرایی می شود.

کیامرز به اقدامات در حال انجام خط سه قطار شهری مشهد اشاره و خاطرنشان کرد: تا امروز 11 کیلومتر از حفاری تونل خط سه درجبهه شرقی حد فاصل میدان فردوسی تا میدان صبا انجام شده و تنها 2 کیلومتر از تونل خط سه در این جبهه باقی مانده است که تا پایان سال 1400 با رسیدن دستگاه حفار به شهرک ابوذر حفر تونل در این جبهه به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: همچنین ادامه حفاری تونل خط سه در جبهه غربی نیز با توجه به انتقال دستگاه حفار به خط چهار قطار شهری به صورت NATM(توسط نیروی انسانی) به زودی از انتهای امیریه آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد به اقدامات درحال انجام برای بهره برداری از فاز اول خط سه اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت ها برای بهره برداری از 5.5 کیلومتر از خط سه قطار شهری حد فاصل میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع) در 6 جبهه در حال انجام است.

کیامرز گفت: براین اساس عملیات ایجاد دسترسی های جانبی و معماری برخی از ایستگاه های این مسیر شامل ایستگاه باب الجواد(ع)و پایانه امام رضا(ع) آغاز شده است که برای این بخش به 2500 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری نیاز داریم.

وی در خصوص آغاز عملیات حفاری خط چهار قطار شهری مشهد، نیزاظهارکرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده فعالیت ها برای آغاز حفاری تونل خط چهار با ایجاد شفت ورودی و انتقال دستگاه حفار به محل حفاری در انتهای مهر مادر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد افزود: مهمترین موضوع برای آغاز حفاری تونل خط چهار برق رسانی به دستگاه حفار بود که این کار انجام شده و در کنار آن سگمنت های مورد نیاز نیز برای مرحله اول سگمنت گذاری تونل تولید شده است.

کیامرز در ادامه گفت: با توجه به فراهم شدن مقدمات کار، حفاری تونل خط چهار قطار شهری مشهد از انتهای مهرمادر به زودی آغاز می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
سهم پزشکان سهمیه‌ای

ضرورت اصلاح سهمیه‌های کنکور در گفت‌وگوی «جام‌جم»‌با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت

سهم پزشکان سهمیه‌ای

نیازمندی ها