بازیهایی با گرافیک های جذاب و هیجان آور که همزمان با اجرای آن، گویی از جهان اطراف کنده شده و به دنیایی متفاوت و ناشناخته قدم گذاشتهای.این بازیها زمانهای از دست رفته و روزهای فراغت و بی حوصلگی ما را پر کرده و هر لحظه از فناوریهای نوین برای ارتقای کیفیت و جذب مخاطب بهره میگیرند.
سازوکار اقتصادی که در بازی های جدید گنجانده شده کمک کرده است تا شرکت های سازنده آنها در فرآیندی بتوانند آنچه برای تهیه و ساخت بازی هزینه کردهاند را مجددا به دست آورده و سودآوری خوبی هم داشته باشند.
شرکت دانش بنیان «بازی گستران دریک» که با نام «استودیو مدریک» شناخته میشود، با شناسایی این روش های درآمدزایی و اقتصادی قابل اجرا در بازی های موبایلی و با بهکارگیری برنامه نویسان متخصص و گرافیست های موفق ایرانی، تلاش کرده کسبوکاری را راهاندازی کند که هم بازی های موبایلی بومی را ارتقا ببخشد و هم بهنوعی کارآفرینی کرده باشد.
مهرداد آشتیانی، مدیر استودیوی بازی سازی مدریک به جام جم می گوید: «استودیوی بازیسازی مدریک تا به امروز نزدیک به 40 بازی ایرانی را تولید یا نشر کرده است. این استودیو در 10 سال اخیر توانسته بازیهای معروفی از جمله «خروس جنگی»، «گلمراد»، «درباره گلی»، «گلشیفته»، «بهشت آشپزی» و «صفر تا صد» را به بازار ارائه دهد. این بازیها متناسب با سلیقه و علایق ایرانیها تهیه شده و محیط جذاب و خاطرهانگیزی برای افراد دارد. در این بین بازی «گلشیفته» یک میلیون بار دانلود شده و 200هزار نصب فعال دارد. همچنین بازی محبوب «گلمراد» نیز تا کنون بیش از دو میلیون بار دانلود شده و بیش از 500 هزار نصب فعال را تجربه کرده است. بهتازگی نسخه بینالمللی بازی گلشیفته هم ارائه شده که به زبان انگلیسی است و بازی «غضنفر» نسخه زبان ترکی بازی گلمراد نیز قابل دسترسی و دانلود است.
مزایای بازیهای تهیه شده در استودیو مدریک طراحی متناسب با فرهنگ ایرانی
بازیهای رایانه ای از موضوعهایی است که میتواند در بسیاری از حوزهها فرهنگسازی کند. مدریک تلاش کرده در طراحی بازیها به فرهنگ غنی ایران توجه داشته باشد و بر اساس عناصری که در کشور معنادار است و مفاهیم ویژه ملی و عناصر خانه ایرانی محصولات متنوع ارائه دهد. این آشنایی فرهنگی که در طراحی گرافیکی و موضوع بازیها وجود دارد برای مخاطب ایرانی دلنشین است و تلاش گروه بازیساز این بوده که با ایجاد همحسی فرهنگی، مخاطب رغبت بیشتری به این بازیها نشان دهد.
گرافیک و جلوههای بصری قوی
یکی دیگر از عواملی که بازیهای موبایلی و رایانهای خارجی را در بین مردم محبوب میکند گرافیک جذاب و جلوههای بصری است. بههمین دلیل شرکت بازی گستران دریک در بخش بصری و گرافیکی بازیها تمرکز ویژهای داشته و سعی کرده شخصیتهای بازی، محیط آن و واسطهای گرافیک کاربری برای مخاطب تماشایی و جذاب باشد. موسیقی شنیدنی ایرانی هم یکی دیگر از وجوه تمایز بازیهای مدریک است که برای انتخاب آن بررسیهای زیادی انجام شده است.
بهره گیری از تیم خلاق و خبره برنامه نویسی
یکی از مهمترین بخشهای هر بازی، قسمت فنی و برنامه نویسی آن است. این که بازی خوشساخت و بدون ایراد و سریع باشد در میزان رضایت کاربر تاثیر دارد.
تاخیر در اجرای عملکردهای بازی و خطاهای نرمافزاری، درصد نصب و دانلود بازی را پایین می آورد و همین موضوع باعث میشود خیلی از بازیها طرفدار زیادی نداشته باشد. مدریک برای جلوگیری از این موضوع از برنامهنویسان خبره کمک گرفته است.
اجرای الگوی اقتصادی کسب درآمد
بازیهای استودیو مدریک در اپلیکیشنهای کافه بازار و مایکت قابل دسترسی است و علاقه مندان میتوانند از این طریق و بهصورت کاملا رایگان بازیها را دانلود کنند.
این بازیها بر اساس الگوی اقتصادیFree to Play کار میکنند و مخاطب هزینه ای را برای نصب و دانلود بازی نمی پردازد. اما در فرآیند بازی متناسب با نیازها و قدرت عملکرد بیشتر و استفاده از خدمات بهتر می تواند با پرداخت مبلغی به امکانات مورد نظرش دست پیدا کند. این فرآیند که بازیکن همزمان در حال لذتبردن از بازی است و برای آن هم خرج میکند مبتنی بر روش های علمی طراحی بازیهاست.
رده بندی سنی
بازیهای مدریک رده سنی دارد و زیر نظر بنیاد ملی بازیهای رایانهای قبل از ارائه در بازار این رده بندی را دریافت می کنند. در حال حاضر بازیهای تولید شده در استودیو مدریک برای گروههای سنی بالاتر از 12 سال قابل استفاده است.
چشم انداز مدریک برای ورود به بازار جهانی
آشتیانی می گوید: «بازیهای موفق برای این که به جایگاه خوبی دست پیدا کنند باید در سطح جهانی مطرح شوند و برای صادرات آنها به کشورهای دیگر برنامه ریزی شود و برای اجرایی شدن این موضوع، لازم است که از الگوهای اصولی برای کسب در آمد استفاده کنند تا در بازار بین المللی جایگاه خود را به دست آورده و حفظ کنند. چند سال قبل اولین بازی بین المللی استودیو مدریک را به بازار ارائه کردیم و در این مدت تجربیات خوبی به دست آوردیم که برای ساخت بازیهای بعدی و آماده سازیشان در بازار بین المللی بسیار موثر بود. در حال حاضر هم با بازی سازان چینی همکاری داریم و قرار است محصول مشترکی را با هم به بازار ارائه دهیم.»
راههای ارتباطی با بازی گستران دریک
اینستاگرام:medrick_games
تلفن تماس:02191001098
آدرس: تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، تقاطع بهشتی، کوچه میرزاحسنی، پلاک 10، استودیو بازی سازی مدریک
مریم ملی - نشان ایرانی 2 - روزنامه جام جم
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت