به گزارش جام جم آنلاین، وسایل نقلیه برقی یار آرام و بی سر و صدا هستند. آنها به دلیل استفاده از باتری و موتورهای الکتریکی، برخلاف خودروهای سنتی که از سوخت بنزین یا گازوئیل استفاده میکنند، تقریبا بیصدا هستند. با این حال، این سکوت برای تردد و ایمنی خیابان ها ایمن تلقی نمیشود.
عدم وجود صدای قابل توجه در خودروهای برقی، احتمال برخورد با دوچرخه سواران، عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه در جاده را که ممکن است صدای آنها را نشنوند، افزایش میدهد.
اکنون موسسات خیریه برای نابینایان و کم بینایان ادعا کردهاند که کمبود سر و صدا در وسایل نقلیه برقی، افراد تحت حمایت این موسسات را به خطر میاندازد.
برخلاف اجباری بودن تعبیه یک دستگاه پخش کننده صدا برای همه خودروهای برقی ثبت شده در انگلیس، برخی رانندگان آن را خاموش میکنند بنابراین وزارت حمل و نقل بریتانیا اعلام کرده است که از ماه سپتامبر ۲۰۲۳، تولید کنندگان خودروهای برقی باید از نصب سیستمی که به رانندگان اجازه میدهد سیستم هشدار صوتی خودروهای خود را خاموش کنند، اجتناب کنند.
در این بیانیه آمده است: همه خودروهای برقی و هیبریدی جدید که از تاریخ ۱ سپتامبر ۲۰۲۳ ثبت میشوند، باید این قانون را رعایت کنند.
«نیک لنکستر» که دارای مشکل بینایی است، میگوید که سر و صدای کم خودروهای برقی یک تهدید واقعی برای اوست. او به بیبیسی گفت: من اغلب متوجه خودروهای برقی نمیشوم، زیرا صدای آنها را نمیشنوم.
اکثر تولیدکنندگان وسایل نقلیه الکتریکی قطعات پخش کننده صدا را برای تولید صداهای هشدار دهنده و صدای وسایل نقلیه عادی در خودروهای خود قرار میدهند. در اغلب کشورها استفاده از این موارد قانونا الزامی است.
«آندریا گوردون» که نابینا است نیز بر نیاز به تولید صدای وسایل نقلیه برقی تأکید کرد. او به بیبیسی گفت: خواهش میکنم، ما به آن صدا احتیاج داریم. تصور کنید میخواهید با چشمان بسته از خیابان عبور کنید، وقتی صدای خودرو را نشنوید چگونه میتوانید آن را تشخیص دهید؟
منبع: ایسنا
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با علی کاظمی، از ورودش به بازیگری تا نقشهای مورد علاقهاش
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»: