به گزارش جام جم آنلاین، شورولت میگوید پروتوتایپ سیلورادو ZR2 بهصورت موفقیتآمیز در ۱۰ مسابقه آفرود سخت و خشن شرکت داشته که از جمله این مسابقات میتوان به مسیر وگاس به رینو در صحرا اشاره کرد.
این روند توسعه منحصربهفرد دقیقاً همان چیزی است که باعث میشود موتور اسپورت گزینهای جذاب برای مشتریان باشد.
موتور اسپورت در ابتدا به عنوان راهی برای فروش خودروها مطرح بود و خودروسازان با این حربه نشان میدادند که چه خودروی خوبی تولید کردهاند.
این موضوع به ویژه درباره مسابقات ۲۴ ساعته لمانز صدق میکند که برای نمایش قابلیتهای اطمینان یک خودرو طراحی شده است.
برخی موارد نیز وجود دارند که تأثیر مستقیم مسابقات روی خودروهای تولیدی را نشان میدهند اما اکثر خودروها و پیکاپ های مسابقهای امروزی ویژگیهای خاص خود را دارند.
بهجز برخی خودروهای خاصی که برای هماهنگی با قوانین مسابقات تولید میشوند، ارتباط زیادی بین خودروهای جادهای و مسابقهای وجود ندارد.
به همین دلیل است که سیلورادو ZR2 2022 خودروی هیجانانگیزی محسوب میشود. سازنده این پیکاپ سرسخت میگوید: فلسفه موتور اسپورت ما فروش آنچه که با آن مسابقه میدهید و مسابقه دادن با آنچه میفروشید است. رقابت در مسابقات آفرود باعث میشود پیکاپ ها و قطعات پرفورمنس محصولاتمان سطح بالایی از استرس را تحمل کنند، چیزی که اکثر پیکاپ ها هرگز در معرض آن قرار نمیگیرند. این روند توسعه سخت و طاقتفرسا باعث شده سیلورادو ZR2 خودرویی خشنتر و تواناتر باشد و مشتریان نیز میتوانند این موضوع را حس کنند.
شورولت میگوید: ارتباط زیادی بین پیکاپ تولیدی و نسخه مسابقهای وجود دارد زیرا اکثر قطعات شاسی و قوای محرکه از جمله فریم نردبانی، پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ۴۲۰ اسبی، گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، جعبه انتقال، دیفرانسیلهای جلو و عقب و… بهصورت مشترک در دو خودرو بکار رفتهاند.
به این ترتیب شما با انتخاب شورولت سیلورادو ZR2 تنها یک پیکاپ ساده نخریدهاید بلکه خودرویی را انتخاب کردهاید که مثل مدلی مسابقهای است.
منبع: پدال
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
بازگشت ترامپ به کاخ سفید چه تاثیری بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران دارد؟
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
رضا جباری: درگفتوگو با «جام جم»:
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم: