تمدید سیستمی اعتبار سه میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه‌ در خراسان رضوی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: اعتبار بیمه‌ای سه میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده صندوق‌های روستاییان و بیمه سلامت همگانی این اداره کل به صورت سیستمی تا پایان آذرماه امسال تمدید شد.
کد خبر: ۱۳۴۰۵۷۱

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، دکتر علیرضا رمزی افزود: شمار بیمه‌شدگان زیر پوشش صندوق‌های "روستایی و عشایر" و "بیمه همگانی" بیمه سلامت خراسان رضوی به ترتیب بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

وی بیان کرد: این اقدام با توجه به پایان اعتبار دفترچه اغلب بیمه‌شدگان صندوق‌های بیمه‌ روستاییان و عشایر در پایان شهریورماه امسال و پیرو بخشنامه ابلاغی سازمان بیمه سلامت انجام گرفت که بر اساس آن مقرر شده است به منظور پیشگیری از ازدحام بیمه‌شدگان در دفاتر پیشخوان و نیز پیشگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹، اعتبار بیمه‌های فوق به مدت سه ماه تا ۳۰ آذرماه امسال تمدید شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دیماه ۱۴۰۰ تمدید سیستمی دفاتر بیمه روستاییان و بیمه همگانی متوقف شده و بیمه شدگان صندوق‌های مذکور باید برای اطلاع از تاریخ پوشش بیمه‌ای خود از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* اقدام کرده  و یا در بازه زمانی ۴۰ روز مانده به پایان اعتبار، نسبت به تمدید پوشش بیمه ای خود؛ از طریق سامانه غیرحضوری سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی bimehsalamatiranian.ir و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان اقدام کنند.
وی در خصوص الزام ارائه مدرک شناسایی معتبر بیمه‌شدگان زیر پوشش در زمان دریافت خدمات بیمه‌ای گفت: با توجه به اجرای طرح ملی نسخه نویسی الکترونیک و عدم چاپ دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت در تمامی صندوق‌های بیمه‌ای، با هدف تسهیل در ارائه خدمات به مراجعان و بیمه‌شدگان و همچنین احراز هویت بیمه‌شدگان زیر پوشش مقرر شده است از ابتدای مهرماه ارائه خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان این سازمان در تمامی مراکز درمانی دولتی و غیردولتی طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد، الزاما پس از رویت مدرک شناسایی معتبر بیمه شده صورت گیرد.

هم اکنون در خراسان رضوی حدود بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت در قالب پنج صندوق بیمه روستایی، کارمندان دولت، بیمه ایرانیان، بیمه سلامت همگانی و سایر اقشار قرار دارند.
۵۷ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها