پلمپ ۲۰ واحد بهداشتی متخلف در همدان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: ۲۰ واحد متخلف بهداشتی در استان همدان پلمب شد.
کد خبر: ۱۳۴۷۳۷۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر لیدا رفعتی اظهار داشت: این واحدها شامل هفت نانوایی، پنج رستوران، چهار سوپرمارکت و خواربارفروشی، ۲ فروشگاه زنجیره ای و ۲ واحد صنفی دیگر به علت بی توجهی نسبت به اجرای پروتکل های ابلاغی، پلمب شدند.

وی افزود: چهار هزار و ۶۶۱ مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شد که در نتیجه آن ۵۰۸ اخطاریه صادر و واحدهای صنفی متخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گفته وی، بیشترین سهم تخلف در واحدهای صنفی استان همدان در یک هفته گذشته مربوط به سوپرمارکت و خواربارفروشی ها با ۱۶۳ مورد تذکر و نانوایی ها با ۷۳ برگه اخطاریه است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه اظهار داشت: براساس نتایج حاصله از بازرسی های انجام شده، ۸۰ درصد واحدهای صنفی استان (معادل سه هزار و ۷۲۵ واحد بازرسی شده) بهداشت فردی را رعایت می کنند.

رفعتی گفت: بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط به مراکز کشاورزی، دامپروری و معادن، استخرهای شنا، فرودگاه، بانک ها و زندان با ۱۰۰ درصد و کمترین میزان نیز مربوط به پایانه های مسافربری با ۵۰ درصد و تالارهای پذیرایی با ۷۱ درصد است.

وی ادامه داد: ۶۹ درصد مراجعان به اماکن عمومی در استان همدان از ماسک استفاده می کنند که این آمار در پایانه های مسافربری برون شهری ۳۸ درصد، مراکز ورزشی ۴۷ درصد و کارگاه ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نیروی کار ۵۸ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه گفت: همچنین ۷۴ درصد معادل سه هزار و ۴۴۳ واحدهای بازدید شده استان به تهویه مناسب مجهز هستند.

دکتر رفعتی افزود: برهمین اساس، میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان نیز حدود ۶۷ درصد است.

وی با اشاره به گزارش معاونت بهداشت وزارت بهداشت، گفت: استان همدان در دوره زمانی پنجم تا ۱۲ آبان موفق به کسب رتبه اوّل کشور در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا شده است.

newsQrCode
برچسب ها: همدان بهداشت تخلف
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها