به گزارش جام جم آنلاین، این نخستین باری است که سرویس های تاکسی رباتیک در چین چنین اجازه ای دریافت می کنند. هرچند هر دو شرکت اعلام کرده اند اکنون نیازی به حضور فردی در صندلی راننده در خودروهایشان ندارند، اما همچنان باید یک ناظر در خودرو حاضر باشد.
علاوه بر آن «بایدو» و «پونی. آ آی» هنوز نمی توانند در سراسر شهر پکن فعالیت کنند. فعالیت آنها محدود به منطقه ای با مساحت ۶۰ کیلومتر مربع در ییژوانگ واقع در پکن است که ۳۰۰ هزار نفر ساکن آن هستند.
هرچند بایدو می تواند ۱۰ خودروی خودران در این منطقه آزمایش کند اما شرکت پونی.آ آی فقط مجاز به استفاده از ۴ خودروی خودران در این منطقه است. هر دو شرکت تصمیم دارند تعداد خودروهای خودران شان را در جاده افزایش دهند اما مشخص نیست این برنامه چه زمانی عملیاتی می شود.
مقامات پکن در اصل در نوامبر ۲۰۲۱ به دو شرکت اجازه دادند تاکسی های رباتیک شان را در منطقه یاد شده آزمایش کنند، هرچند از هر دو شرکت خواسته شد تا برای احتیاط راننده ای پشت فرمان این وسایل نقلیه حاضر باشد.
طبق گزارش تک کرانچ افراد می توانند با استفاده از اپ « آپولو گو» بایدو از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعداز ظهر تاکسی درخواست سفر با تاکسی رباتیک ثبت کنند.
شرکت پونی۰آ آی نیز اپ «پونی پایلوت پلاس» را برای درخواست تاکسی رباتیک از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر ارائه کرده است.
منبع: مهر
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
فرزاد آشوبی در گفتوگو با «جامجم» مطرح کرد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد