به گزارش جام جم آنلاین، در هفتهها و ماههای گذشته ترکیدگی لاستیک هواپیما در فرودگاههای مختلف به یکی از سوانح هوایی پرتکرار تبدیل شده که تا کنون خسارت جانی را برای مسافران یا خدمه پروازی دربر نداشته است.
حسن رضاییفر، مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در گفتوگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: صبح امروز (جمعه ۷ مرداد ماه) حدود ساعت ۶ صبح پرواز شماره ۶۶۴۳ شرکت هواپیمایی آتا از مشهد به نجف پس از برخواستن، دچار ترکیدگی لاستیک چرخ شد و پس از کاهش سوخت با ادامه پرواز در فضای تقرب مشهد و رسیدن به وزن مجاز در باند فرودگاه مشهد فرود آمد.
وی افزود: خلبان درخواست تخلیه مسافران از طریق سرسره نجات را صادر کرد و همه مسافران، سالم هواپیما را ترک کردند.
مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت هواپیمایی آتا در حال آمادهسازی هواپیمای جایگزین برای انجام پرواز مسافران است، ادامه داد: هم اکنون یک تیم متشکل از کارشناسان حوادث سازمان و بخش ایمنی شرکت مربوطه به محل اعزام شده تا موضوع مورد بررسی شود.
رضاییفر در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا حادثه ترکیدگی لاستیک هواپیما به یک سانحه پرتکرار در هفتهها و ماههای اخیر تبدیل شده است؟ گفت: موضوع حوادث اخیر ترکیدگی لاستیکهای هواپیماها مورد پایش سازمان قرار گرفته و اقداماتی صورت گرفته ولی مقرر شده است بخشنامه ای مضاعف در سه حوزه فرودگاهی، شرکتهای هواپیمایی و مؤسسات تعمیر ونگهداری چرخ ها صادر شود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد