به گزارش جام جم انلاین اصفهان ؛
مهندس علیرضا کشانی سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان گفت:احداث ۲۴۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف زمینی و هوایی برق رسانی به ۱۲۶۶۶۶۸ مشترک را در ۱۶ هزار متر مربع میسر نموده و ظرفیت سازی برای رسیدگی به درخواستهای جدید مردم افزایش ضریب پایداریهای شبکه برق را با احداث ۱۳۶۳۰ دستگاه ترانس زمینی و هوایی با ظرفیت ۳۳۷۶ مگاولت آمپر در محدوده شرکت توزیع برق اصفهان ایجاد کرده که ۳۰ دستگاه آن در هفته مبارک دولت آماده بهره برداری میباشد.
علیرضا کشانی اذعان داشت یکی از طرحهایی که شرکت توزیع برق در یکی دو سال اخیر به طور جد به آن پرداخته است تبدیل شبکههای سیمی به کابل خود نگهدار است به طوری که ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از شبکهها به ساختار کابل خودنگهدار تبدیل شده است و در این روزهای مبارک بیش از ۴۵ کیلومتر شبکه خود نگهدارنیز افتتاح میشود که نه تنها در پایداری شبکهها موثر است بلکه در متحد الشکل شدن تجهیزات و زیبایی مبلمان شهری نیز حائز اهمیت است.
وي به بعضی از پروژهها در هفته دولت اشاره کرد و گفت اصلاح و بهینه سازی ساختار شبکههای فشارضعیف هوایی محله پردیس بهارستان احداث ۱۵ دستگاه ترانس هوایی در راستای بهبود کیفیت برق تحویلی به مردم و بهینه سازی کابلهای روغنی پایگاه هوایی شهید بابایی تعویض ۱۵۰ اصله پایه فشار متوسط فرسوده جابجایی تاسیسات و بهینه سازی شبکههای روستاهای تیمیارت،منشیان و اصلاح ساختار شبکه فشار ضعیف هوایی خیابان عطار نیشابوری نصب ۱۵ دستگاه سکسیونر به منظور مدیریت پیک بار تابستان و برق رسانی به مشاغل مکمل کشاورزی نظیر پرورش ماهی، گلخانه و دامداری و از جمله این پروژهها بوده است.
سرپرست توزیع برق اصفهان در ادامه به اقدامات صورت گرفته در شرکت توزیع برق اصفهان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۳ هزار کنتور هوشمند میزان مصرف مشترکان را به طور کامل رصد میکنند و مشترک از میزان مصرف برق خود، آگاهی پیدا میکند و به عبارتی هوشمندسازی اندازه گیری مصرف محقق میشود.
علیرضا کشانی افزود: مدیریت مصرف برق توسعه پنلهای خورشیدی در اصفهان، تکریم ارباب رجوع بیش از گذشته و استفاده از فن آوریهای روز دنیا از جمله اهداف این شرکت بوده است که در این راستا فعالیتهای خوبی صورت گرفته است.
وی عنوان کرد به منظور گذر از پیک سال ۱۴۰۱ امضای ۱۲ هزار تفاهم نامه با بخشهای مختلف صورت گرفت که موجب شد تعداد قابل توجهی از مشترکین مشمول دریافت پاداش شوند و از طرفی نیز اعمال جریمههای سنگین برای پر مصرفها نیز در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه آمار نشان داد که ۳۷ درصد مشترکین اصفهانی پر مصرف هستند و ۶۷ درصد ایشان طبق الگو و یا پایین تر از الگو مصرف برق دارند.
سرپرست شرکت توزیع برق خاطر نشان کرد طرحهایی نیز از وزارت نیرو به شرکتهای توزیع ابلاغ شد که مشوقهای خوبی برای مردم بود یکی از طرحها برای کاهش مصرف 1 = 5 بود که جایگزین برق امپد شد و هدیه ای برای مشترکین کم مصرف بود به طوری که ۹۶۰ مشترک خانگی در اصفهان ۴ میلیارد تومان پاداش را در حوزه مدیریت مصرف شربت را در دو ماهه تابستان دریافت کردند.
کشانی استفاده از پنلهای خورشیدی به عنوان یک انرژی پاک را قابل اهمیت اعلام کرد و گفت قطع به یقین سرمایه گذاری در خصوص پنلهای خورشیدی با ریسک حداقلی همراه است چرا که این شیوه سرمایه گذاری میتواند بدون درگیری نیروی کار بیدون هزینه تولید بدون نیاز به مواد اولیه و بدون نیاز به بازاریابی شخص را منتفع کند به طوری که ۸۹ سامانه خورشیدی متصل به شبکه ی داخلی (تسهیلاتی) که در سال ۹۲ پیاده سازی شد با ظرفیت ۴۴۶ کیلووات برق رسانی به شبکه را بر عهده دارد و ۱۰۴ سامانه خورشیدی به ظرفیت ۱۷۲۲ کیلو وات قرارداد خرید تضمینی متصل به شبکه عمومی میباشند.
وی به فن آوریهای روز دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: شرکت برنامه ریزیهای مدونی را برای رسیدن به استاندارهای جهانی در دستور کار خود قرار داده است و در تمام ابعاد مختلف اتوماسیون هوشمند سازی توجه ویژه ای داشته است به طوری که با ایجاد سامانه پردازش اطلاعات دینامیک شبکه (سپاد) ۲۲۹۵۳ نقطه به صورت برخط رصد میشود و بین سامانههای بلینگ،GIS اطلاعات کنتورهای فهام بازار برق و اطلاعات آفلاین ارسالی از دستگاههای تست دیماندی و غیر دیماندی پایش و بررسی صورت میگیرد و در حوزه اتوماسیون شبکه نیز حدود ۲۲۹۵۳نقطه از شبکههای زمینی و هوایی فشار متوسط به طور کامل مانیتور و رویت پذیر میباشد و اعمال فرمان از راه دور نسبت به مدیریت شبکه در حداقل زمان انجام میشود.
سرپرست شرکت توزیع برق اصفهان در ادامه گفت: نگاه شرکت به مشترکین بر اساس تکریم بوده است و در همین راستا شهروندان برای حه رامی دریافت خدمات میتوانند به سامانه غیر حضوری سمیع و بصیر مراجعه کنند و در کوتاهترین زمان با یک تماس خدمت یا خدمات مورد نظر را دریافت کنند و از طرفی نظارت و کنترل بر تماسها و ارتباطهای مردم با مرکز سمیع بر عهده بصیر است که گلوگاههای خطا را از بین میبرد،
وی به نقطه ارتباطی دیگر اشاره کرد و گفت سامانه حوادث و اتفاقات ۱۲۱ در صورتی که مشکلی در روند ابرق رسانی ایجاد شود همشهریان میتوانند با این شماره تماس بگیرند به طوری که از شهریورماه سال گذشته تا مرداد سال جاری ۵۰۴۱۷۷ مشاوره تلفنی توسط این سامانه به شهروندان ارائه شده است.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد