رسانه یک ملتی را تحتتأثیر خودش قرار میدهد؛ لذا مقیاس کار، مقیاس اقامه فرهنگ باطل یا فرهنگ حق است.
رسانههای مدرن متعهد به بسترسازی برای تحقق الگوی توسعه در مقیاس جهانی هستند و همه رفتارشان معطوف به آن است که بســتر اقامه، حیات مادی باشد. از این طرف هم رسانه دینی باید بستر تحقق پیشرفت اسلامی و تمدن اسلامی باشد و در این مقیاس باید تلاش کند. استراتژی هدایت در سازمان صداوسیما باید استراتژی درگیری باشد.
ما در خلأ نیستیم که برای خودمان طراحی کنیم و جلو برویم و کسی هم با ما کار نداشته باشد.
ما در فضای درگیری با تمدن مادی هستیم. بههیچوجه جبهه مقابل ما، هنرمندان داخلی ما حتی عرفیها و سکولارهایشان نیستند. رقبای ما امپراتوری هنری و رسانهای غرب است که جهان را به سمت آرمانهای خودشان و تصویری که از آینده دارند حرکت میدهند.
درگیری انقلاب اسلامی با این تمدن مراحلی را پشتسر گذاشته و الان در مرحله جنگ شناختی هستیم. مهمترین ابزارشان هم امپراتوری رسانهای است.
جبهه مقابل ما هم یک دستگاه بزرگی است که پیشانیاش بنگاههای خبری بزرگ، هالیوود و شبکههای مجازی و... است، ولی عقبهاش یک دستگاه عظیم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی است. ما در حال مقابله با یک تمدن هستیم و خودمان را در این مقیاس باید تعریف کنیم.