تبلیغات، مخرب فرهنگ

کد خبر: ۱۳۸۳۰۲۳
نویسنده محمدجواد نظافت - کارشناس مذهبی
متأسفانه صداوسیما نیاز به درآمد دارد که واقعا خدا کند رئیس‌جمهور‌ها با هر گرایشی که سر کار می‌آیند، به رسانه نگاه ملی داشته باشند، نه نگاه گروهی و حزبی و جناحی.

رسانه را تأمین و از آن حمایت کنند که رسانه مجبور نباشد با تبلیغاتی که مخرب فرهنگ است، درآمد کسب کند. این یکی از آن تناقض‌های رسانه است. فقط مانده وسط صحبت‌های رهبر معظم انقلاب تبلیغات پخش شود. تبلیغات به گونه‌ای است که هرکس که نگاه می‌کند از زندگی‌اش ناراضی می‌شود. در صورتی که رسانه باید مردم را راضی نگه دارد، رسانه باید به مردم امید بدهد. وقتی آدم‌ها کالایی ندارند و میل پیدا می‌کنند طبیعتا ناراضی می‌شوند. ما غم‌های شادی‌آور را ترجیح می‌دهیم بر شادی‌هایی که توأم با غفلت است و غم‌های مستمر در پی دارد. حقیقت شادی را باید رسانه توضیح بدهد. شادی فقط خنده نیست، شادی، دل باز است و وقتی مومن در پیشگاه خدا گریه می‌کند، دلش باز می‌شود. او به حقیقت شادی دست پیدا کرده است. البته خنده هم به اندازه خودش و در جای خودش اهمیت دارد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها