به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ رازقی اظهار کرد: به جزء آلودگی هوای شهر تهران، معضل دیگر ایمنی، تعداد تصادفات و بی انضباطی ترافیک است که متاسفانه توسط برخی از رانندگان رعایت نمی شود.
وی افزود : توسعه حمل و نقل عمومی با استفاده از سوخت پاک علاوه بر اینکه افزایش ایمنی را در پی دارد به نظم و انضباط ترددها نیز کمک کرده و از همه مهم تر وضعیت معضل آلودگی هوا را بهبود می بخشد.
سرهنگ رازقی بیان کرد: منشا اصلی آلودگی شهر تهران قطعا خودروها هستند چرا که آلودگی هوا را اگر به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم بندی نماییم بخش اول آن به صنعت و مصارف خانگی که همان منشا ثابت هستند باز می گردد.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: عمده ترین بخش آلودگی هوا به منابع متحرک باز می گردد که همان وسایل نقلیه و خودروها می باشند که عمده ترین بخش را تشکیل می دهند.
وی گفت: متاسفانه خودروهای ما استاندارد نیستند و ملزومات لازم زیست محیطی را ندارند، در حال حاضر ۵۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران، خودروها است.
سرهنگ رازقی افزود: خودروهای عمومی مانند اتوبوس ها و تاکسی ها و ناوگان باربری ما بدلیل اینکه مدام در حال حرکت هستند و فرسوده می باشند بخش عمده ای از آلودگی هوای شهر تهران متوجه این دسته از خودروها است.
وی ادامه داد: ملاک عمل، قانون هوای پاک است که حدود بیست و چند دستگاه در زمینه آلودگی هوا دخالت و نقش دارند.
سرهنگ رازقی بیان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در برخورد با کسانی که این موضوع را رعایت نمی کنند وارد عمل می شود.
وی گفت: از رده خارج کردن خودروهای فرسوده وظیفه دستگاههای دیگر است که اگر خودرویی نباید تردد نماید می بایست تسهیلاتی برای آنان برابر قانون قائل شوند تا شهروندان بتوانند این جابجایی را انجام دهند و از خودروهای مناسب استفاده گردد.
وی یادآور شد: مهم تر از همه اینها استفاده از سوخت پاک است. در شهر تهران ترددها زیاد است و حتما برای اینکه هوا آلوده نشود باید از سوخت مناسب و پاک استفاده شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد