به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد،عباس محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه برخی از شهروندان معتقد هستند عملکرد این فرودگاه در شان مردم استان نیست اظهار داشت :اولین و مهمترین وظیفه فرودگاهها ،ارائه خدمات کمک ناوبری در سطح ملی و بین المللی است و لذا فرودگاه ها را نباید صرفا ترمینالی برای تردد مسافر دانست .
وی افزود : صنعت های تک هواپیمایی کشور تحریم های سختی را تجربه می کند وکاستی و نقص سرویس دهی دراین حوزه نه تنها دشمنان بلکه رقبای هواپیمایی کشورمان را نیز خرسند می کند لذا با وجود این تحریم ها ، تلاش شده بهترین خدمات به مسافران ارائه شود وامرزو مفتخریم که عملکرد و کارایی این فرودگاه در حوزه هوانوردی بنا بر اعلام ایکائو 100درصد بوده است .
رفع برخی از کاستی ها دربخشهای فرودگاهی نیازمند وجود مدیریت واحد است
محمدی تصریح کرد :رفع برخی از ضعف ها و کاستی ها دربخشهای مختلف فرودگاهی نیازمند وجود مدیریت واحد فرودگاهی است و فرودگاهها درکشورمان میزبان شرکتهای مختلفی هستند که به صورت مستقل در این مکان هافعالیت دارند و دربسیاری ازموارد از مدیریت فرودگاه دستورنمی برند لذا تنها راه حل رفع محدود مسائل مربوط به این بخش فقط در قالب کدخدامنشی توسط مدیریت فرودگاه ممکن است.
مدیرکل فرودگاه های استان سرانه فضای ترمینالی کنونی فرودگاه یزد را 15متر مربع خواند وافزود : عملیات افزایش سرانه فضای اداری این فرودگاه نیز در قالب طرح مناقصه ای به ارزش 90میلیارد تومان به زودی اغاز خواهد شد .
تاخیر در پروازها مربوط به تمام کشور می شود
محمدی با اشاره تاخیر ایرلاینها گفت : قطعا فرودگاه به عنوان میزبان ایرلاین ها در بروز این تاخیرها قصوری ندارد هرچند گاها با رایزنی با این ایرلاینها ودر قالب مسئولیت اجتماعی به برخی از مسافران خسارت دیده نیز بلیط اعطاء شده است و موضوع تاخیر در پروازها مربوط به تمام کشورمی شود و صرفا به استان یزد خلاصه نمی شود و علاوه بر اینکه این موضوع مربوط به ایرلاین ها است و ارتباطی به فرودگاه ندارد .
وی با بیان اینکه ملاک بین المللی بودن فرودگاه به تعداد پرواهای خارجی نیست گفت: فرودگاه بین المللی باید امکان برقراری پروازبه کشورهای خارجی را داشته باشد جز اینکه این پرواز در زمان حاضر انجام نمی شود و امکانات حداقلی لازم را داشته باشد .
این مسئول در مورد بین المللی بودن این فرودگاه به رغم نداشتن پروازهای خارجی افزود: تجهیز فرودگاه بین المللی بر عهده مدیریت فرودگاه است ولی تامین پروازها اعم از داخلی خارجی به موضوع عرضه و تقاضا و اقناع ایر لاین ها بر می گردد.
محمدی تصریح کرد: ما درحال حاضر به صورت میانگین 10پرواز داخلی و هفته ای یک پرواز را نجف داریم که پروازهای خارجی به صورت موردی وچارتر انجام می شود و وظیفه ما نیست که اقدام به انجام پروازهای خارجی کنیم .
کمبود ناوگان هوایی برخی از ایر لاین ها
وی حذف برخی از پروازها در این فرودگاه را کمبود ناوگان هوایی برخی از ایر لاین ها دانست وگفت : علت این موضوع ضعف درتامین قطعات مورد نیاز این ناوگان به خاطرتحریم ها ی ظالمانه علیه کشورمی باشد.
مدیرکل فرودگاه های استان درمورد برقرای پرواز یزد - کرج نیز گفت: پیگیری های لازم برقراری این پرواز را داشتیم و این پرواز برای چندماه برقرارشد ولی به دلیل نبود مسافر،ایرلاین ها و آژانس ها حاضربه تداوم این کار و خسارت بیشتر نشدند و پروازهای یزد به برخی ازشهرها هم به همین صورت بود که حذف شد.
محمد ی تصریح کرد : فرودگا ه یزد درحوزه مخابرات هواپیمایی و مراقبت پرواز طی سال جاری 662هزار پیام را دریافت کرده و درحوزه امداد و نجات فرودگاهی نیز یکی از مجهزترین واحدهای سطح کشور محسوب می شود به طوری که حتی در بارشها وسیلابهای اخیر در سالجاری اخیر با مشکلی مواجه نشد.
وی با اشاره به نصب تجهیزات کمک ناوبری جهت شرایط کم دید در این فرودگاه گفت : خوشبختانه مگر یک مورد پرواز کنسلی موبوط به دوشب گذشته به دلیل کاهش دید تا 50متر بود که درهیچ فرودگاهی دیگر در جهان نیز این امکان را نمی دهد مورد دیگری از لغو پرواز در این فرودگاه را نداشته ایم.
محمدی درخصوص اهداف راه اندازی شرکت هواپیمایی « یزد ایر » با پیگیری های استاندار را منظور کردن مقاصد پروازی مورد نیاز استان خواند و افزود : زمین مورد نظر برای استقرار این شرکت هواپیمایی درفرودگاه یزد همانند چهارده ایر لاین دیگر مهیاست و تاسیسات مورد نیاز جهت تعمیر و نگهداری و دیگر نیازهای هواپیماهای این شرکت در استان نیز بر حسب نیاز توسط شرکت مذکور تامین می شود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد