گزارش «جام‌جم» از اقدامات صورت‌گرفته برای مسافران نوروزی

تمهیدات نوروزی برای چمدان به دست‌ها

معاون اجرایی و رئیس ستاد هماهنگی‌های قطار‌های نوروزی خبر داد:

فروش بلیت های نوروزی از ۱۳ اسفندماه

معاون اجرایی و رئیس ستاد هماهنگی‌های قطار‌های نوروزی شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: پیش فروش از شنبه ۱۳ اسفندماه آغاز می شود، بدین ترتیب که بلیت ها از بازه زمانی ۲۳ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ است.
کد خبر: ۱۳۹۹۸۴۱

به گزارش جام جم آنلاین، رادیو اقتصاد در برنامه «روزی نو» به گفتگو با علی سلیمانی معاون اجرایی و رئیس ستاد هماهنگی‌ های قطار‌های نوروزی شرکت حمل و نقل ریلی رجا پرداخته، جزئیات این گفتگو به شرح ذیل است:

برای ایام نوروز چه طرح و برنامه‌ای دارید و مردم چطور می‌توانند از این خدمات استفاده کنند؟

معمولاً برای نوروز این طور است که شرکت‌های حمل و نقل ریلی از جمله شرکت رجا تمام داشته هایشان و همه توانشان را می‌گذارند که در حداکثر ظرفیت ممکن و با بالاترین کیفیت خدمات شان را به مردم عزیز ارائه کنند. در خصوص پیش فروش هم اگر می‌خواهید توضیح بدهم.

چه میزان صندلی یا کوپه اختصاص دادید و آیا پیش فروش از روز‌هایی که پیشتر وعده کرده بودید آغاز شده یا خیر؟

پیش فروش از شنبه ۱۳ اسفندماه آغاز می شود، بدین ترتیب که بلیت ها از بازه زمانی ۲۳ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ است، این دوره پیک نوروزی تعریف شده است. برای این که تقاضا بین روزهای مختلف توزیع بشود، برنامه ریزی به این ترتیب است که خدمت شما عرض می‌کنم. فروش بلیت قطار‌های مسافری برای همه مسیر‌ها به غیر از مسیر‌های منتهی به مشهد مقدس و بالاعکس، به صورت مراجعه حضوری از طریق همه مراکز مجاز فروش بلیت قطار در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح روز شنبه سیزدهم اسفندماه آغاز می‌شود، فروش غیرحضوری همین مسیر‌ها هم از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مجاز از ساعت ۱۴ همان روز انجام می‌شود یعنی شنبه هشت صبح و دو بعد از ظهر.

این تفاوت زمانی به چه منظور است؟

بخاطر اینکه هنوز تقاضای خرید به صورت حضوری در کشور وجود دارد و اقشاری ممکن است که نتوانند از طریق غیرحضوری خرید بلیت شان را انجام بدهند تفکیکی انجام می‌شود، تقریباً ۵۰ درصد ظرفیت را به صورت حضوری از طریق آژانس‌ های مسافرتی به فروش می‌رسانیم و ۵۰ درصد را از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مجاز. روز شنبه را خدمت شما گفتم، برای روز یکشنبه برای مسیر‌های منتهای به مشهد مقدس هست به غیر از تهران – مشهد، تهران - طبس و تهران - خاف و بالعکس که این‌ها هم هشت صبح به صورت حضوری است و فروش غیرحضوری هم از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مجاز در ساعت ۱۴ همان روز انجام میشود. روز سوم، دوشنبه ۱۵ اسفندماه ما مسیر‌های تهران - مشهد و تهران - طبس و تهران - خاف و بالاعکس را هم می‌فروشیم که هشت صبح به صورت حضوری است و فروش غیرحضوری هم از طریق اپلیکیشن‌های مجاز و سایت‌ها ساعت ۱۴ همان روز انجام می‌شود.

قیمت‌ها تغییر می‌کند یا خیر؟

نه ما قیمت‌ها را تغییری ندادیم، علیرغم این که بالاخره هزینه هایمان هم افزایش قابل توجهی پیدا کرده، برای ایام نوروز فعلاً برنامه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد.

مسیر تهران – مشهد را هم اشاره کردید، مسیر‌های منتهی به مشهد را، این برنامه ویژه‌ای برایش دارید؟ به ویژه که خانواده‌های زیادی فرصت نوروز را مغتنم می‌شمارند، تقارنی هم با ماه مبارک رمضان داریم، برای این‌ها تمهیدی هست؟

منظورتان از برنامه ریزی برنامه فرهنگی و اینهاست؟

نه برنامه خدمات بیشتر، قطار‌های بیشتر و استفاده بالاتر از ظرفیت‌ها.

بله عرض کردم، در واقع ایام نوروز پرتقاضاترین ایام سال هست و شرکت‌ های ریلی تمام تلاش خود را می‌کنند که تمام داشته هایشان را به میدان بیاورند تا بتوانند تقاضای مردم محترم را پاسخ مناسبی بدهند، خصوصاً این که ما در جاده هایمان متاسفانه آمار تصادفات و کشته‌ها بالا هست، ما به لحاظ اجتماعی این احساس مسئولیت را داریم که حداکثر توان را به میدان بیاوریم که مردم بتوانند از حمل و نقل ریلی که ایمن هست استفاده کنند و آنچه که از دستمان بر می‌آید را انجام می‌دهیم تا مردم از خدمات راضی باشند.

اگر مردم پرسش یا نقدی و یا گرفتاری در مسیر تهیه بلیط هایشان داشته باشند کجا مراجعه کنند؟

قبل از این که من به این نکته اشاره کنم، یکی دو تا توصیه هم هست که بگویم، مسافران هنگام خرید بلیت حتماً شماره تلفن همراه خود را برای اطلاع رسانی های بعدی درج کنند و پس از خرید بلیت از دریافت پیامک تائید خرید و اطلاعات سفر اطمینان حاصل کنند. چون اگر درج نشود بعداً امکان سوءاستفاده از بلیت مسافر بوجود می‌آید و ممکن است برای خودشان و سفرشان مشکلاتی ایجاد بشود. کارت ملی هم برای خرید حضوری داشته باشند، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت برنامه حرکت، بهای بلیت و خرید بلیت هموطنان عزیز می‌توانند به صورت شبانه روزی از سراسر کشور با سامانه ارتباط با مشتریان شرکت رجا از طریق شماره تلفن ۱۵۳۹ تماس بگیرند و یا به پایگاه اینترنتی شرکت به آدرس www.raja.ir مراجعه کنند و شماره پیامک ۵۰۰۰۱۳۹ شرکت هم آماده دریافت نظرات و پیشنهادات و انتقادات هموطنان عزیز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها