جام جم آنلاین اصفهان؛ سیدمحسن واعظیفر با اشاره به اینکه امسال اولویت نخست بهرهبرداری پروژه خط دو متروی اصفهان، آغاز نازککاری چند ایستگاه است، اظهار کرد: بهزودی چند ایستگاه جبهه شمالی خط دو حدفاصل دارک تا طوقچی برای نازککاری آماده تحویل به پیمانکار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه تیبیام از سمت جبهه غربی در ایستگاه خلجا قرار دارد و تا چند هفته آینده به سمت ایستگاه امام حسین (ع) حرکت میکند، افزود: از طرف شمال نیز دستگاه تیبیام در حال حفاری است و بهزودی یکی از این دستگاهها وارد ایستگاه شاهد خواهد شد و دیگری تا چند ماه آینده به ایستگاه طوقچی ورود خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: در حال حاضر ایستگاههای امام علی (ع)، ابنسینا و نقشجهان یا حافظ در حال احداث و فعالیت در این ایستگاهها طبق برنامه در حال پیشروی است.
وی خاطرنشان کرد: خط دو مترو از ایستگاه دارک واقع در شهرک امام حسین (ع) در شمال شرقی اصفهان و انتهای خیابان زینبیه آغاز میشود و با طی حدود ۲۴.۷ کیلومتر و گذر از خیابانهای آیتالله غفاری، زینبیه، لاله، میدان قدس، خیابان هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابانهای نشاط، فلسطین و باغ گلدسته به میدان امام حسین (ع) میرسد.
واعظیفر با اشاره به اینکه ایستگاه امام حسین (ع) تنها ایستگاه تقاطعی خط یک و دو است، گفت: خط دو با عبور از آن به سمت غرب حرکت میکند و با گذر از خیابان آیتالله طالقانی و بزرگراه شهید خرازی، با طی کردن خیابان آیتالله اشرفیاصفهانی (کهندژ) به میدان شهدای خمینیشهر میرسد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه ادامه داد: خط دو متروی اصفهان ۲۳ ایستگاه دارد که ۱۶ ایستگاه آن از دارک تا شهید حجازی (کهندژ) در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه در صورت تأمین منابع مالی مورد نیاز میتوانیم سرعت اجرای عملیات احداث خط دو متروی اصفهان را افزایش دهیم، تاکید کرد: کمبود منابع مالی، جابهجایی تأسیسات، دریافت مجوز از میراث فرهنگی، دریافت مجوزهای ترافیکی و تملک محلهای مورد نیاز پروژه از دلایل زمانبر شدن اجرای پروژه خط دو متروی اصفهان است.
هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد