بیشفعالی با اختلال دیگری مانند اضطراب نیز همراه است اما باید توجه داشت کودک بیشفعال در تمام موقعیتها توجه و تمرکز ندارد اما فرد مضطرب تنها در موقعیتی که باعث اضطراب میشود تمرکز ندارد. رفتار با کودکان بیشفعال اهمیتی بسیار دارد به ویژه معلمان و کادر مدارس باید نسبت به رفتار مناسب با این گروه از دانشآموزان آموزش ببینند. دانشآموزان بیشفعال تمرکز ندارند و ممکن است سر کلاس درس دائم راه بروند بنابر این معلم باید صبوری بیشتری داشته باشد و با رفتارهای حمایتگرانه و تشویق که منجر به تقویت اعتماد به نفس شود با این کودکان رفتار کنند. همچنین باید دقت شود بیشفعالی یک اختلال عصبی و رشدی است و بسیاری از رفتار این دانشآموزان غیر ارادی است، اگر معلمان به این موضوع توجه کنند بسیار آسانتر با این دانشآموزان رفتار میکنند. کارهای عملی همچون خمیربازی و نقاشی برای کودکان بیشفعال مناسب است، همچنین این کودکان به لحاظ هوشی مشکلی ندارند و فقط مشکل آنها تمرکز نداشتن است. چند مدل برای درمان بیشفعالی وجود دارد که درمان شناختی و رفتاری بهترین پاسخ را میدهد و این کودکان باید مهارت لازم را برای مدیریت رفتار خود فرابگیرند و بتوانند کارها را به درستی انجام دهند.به عنوان مثال تقویت مهارت منظم بودن، ذهن متمرکز و اعتماد به نفس در این کودکان باید مورد توجه باشد. رژیمغذایی در کودکان بیشفعال بسیار اهمیت دارد و باید از غذاهای فرآوریشده مانند چیپس، پفک، فستفود و مواد غذایی حاوی کافئین اجتناب شود. همچنین جو دو سر و تخم کتان برای این کودکان مفید است. البته ورزش در کودکان بیشفعال اهمیت بسیاری دارد و باعث تخلیه انرژی آنها میشود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد