به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، حمیدرضا شهرکی ثانوی اظهار داشت: طرح ویژه تأمین ناوگان و ارائه خدمات سفر ایمن و مطلوب به منظور انتقال و بازگشت زائرین شرکت کننده در سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با محوریت اداره کل راهداری استان تهران از امروز ۱۲ خرداد ماه آغاز و تا روز دوشنبه مورخ ۱۵ خرداد ماه به مدت ۴ روز اجرایی و عملیاتی شده است.
معاون حملونقل سازمان راهداری افزود: در این طرح نظارت دقیق بر عملکرد مدیران فنی شرکتها با رویکرد ارتقا سطح ایمنی سفرها، آماده و عملیاتی نگهداشتن تجهیزات حمل و نقل هوشمند از قبیل ترددشمارها، دوربینهای نظارت تصویری، دوربینهای کنترل سرعت، تابلوهای پیام متغیر و … بازدید و کنترل آنها به منظور کالیبره شدن تجهیزات و ثبت اطلاعات صحیح در زمان اجرای طرح با همکاری نزدیک و تنگاتنگ با مرکز مدیریت راههای کشور، تأکید شده است.
وی با اشاره به هماهنگی لازم با پلیس راه، اورژانس، و هلال احمر، گفت: هماهنگیهای لازم با شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی برای تأمین کافی و مناسب عرضه سوخت در محورهای مواصلاتی استان، تعیین جایگاههای منتخب یا سیار برای عرضه سوخت به ناوگان مسافری با هدف ارائه خدمات سریع و در دسترس به ناوگان حامل زائران و… انجام شده است.
وی بیان کرد: آمادگی و تجهیز راهدارخانه سطح استان تهران در صورت اضطرار و بروز شرایط بحرانی، همچنین بکارگیری قوا و تجهیزات عوامل راهداری در ارائه خدمات حمل و نقلی به زائرین در محورهای مواصلاتی، استفاده از مینیبوس، میدل باس، سواری کرایه در مسیرهای کوتاه درون استانی و بین استانی با مسافت کم بر اساس دستورالعملهای مربوطه به منظور ایجاد امکان بکارگیری بیشتر از ظرفیت ناوگان اتوبوسی در مسیرهای بلند بین استانی. از جمله وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تهران برای هر چه بهتر انجام شدن مراسم است.
معاون حملونقل سازمان راهداری اضافه کرد: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای استانهای البرز، قم، قزوین، مرکزی و سمنان به عنوان استانهای معین هستند.
شهرکی مسیرهای ارتباطی زائران جهت دریافت اطلاعات و انعکاس شکایات را به شرح ذیل اعلام کرد؛
- اطلاع رسانی آخرین وضعیت جوی / ترافیکی از طریق سامانه تلفن گویای ۱۴۱ و همچنین ارتباط با کارشناسان مرکز مدیریت راهها.
- اطلاع رسانی مسیر و مسافت به مردم از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱.
- دریافت انتقادات و پیشنهادات از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱.
- رسیدگی به شکایات مسافرین از طریق دفاتر نمایندگی سازمان مستقر در پایانههای مسافری.
- ارائه خدمات اطلاع رسانی بر روی سایت www.141.ir و اپلیکیشن ۱۴۱ جهت مشاهده کاربران.
- ثبت و پیگیری شکایات از طریق سایت www.141.ir.
- ارائه خدمات اطلاع رسانی از طریق پیامرسان ها در کانالهای ۱۴۱ در شبکههای اجتماعی به کاربران.
- اطلاع رسانی وضعیت جوی و ترافیکی از طریق مرکز مدیریت راه و تابلوهای پیام متغیر منصوبه و فعال در مسیر.
- انتشار اطلاعیههای مرکز مدیریت راهها از طریق رسانه ملی و پایگاههای خبری.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد