تکریم مقام مادر در قالبی تازه

انسان‌ها به‌دلیل ترکیب شگرف خلقت خود از جسم و روح، در مسیر رشد و تکامل مادی و معنوی و اجرایی کردن رسالت الهی و انسانی خویش در مقام اشرف مخلوقات و جانشین خداوند در زمین، نیازمند استفاده و پاسخگویی مناسب و شایسته و سلامت کامل تغذیه جسم و روح خود هستند.
انسان‌ها به‌دلیل ترکیب شگرف خلقت خود از جسم و روح، در مسیر رشد و تکامل مادی و معنوی و اجرایی کردن رسالت الهی و انسانی خویش در مقام اشرف مخلوقات و جانشین خداوند در زمین، نیازمند استفاده و پاسخگویی مناسب و شایسته و سلامت کامل تغذیه جسم و روح خود هستند.
کد خبر: ۱۴۱۱۹۸۶
نویسنده جبار آذین | ‌منتقد و مدرس

خداوند کریم، همان‌گونه که خلیفه خود را مرکب از روح و جسم آفریده، برای تامین کامل احتیاج‌های هر دو بعد وجودی او هم برنامه‌ها و تدارکات ویژه مهیا کرده که دستیابی و اجرای آنها به‌عهده خود انسان‌هاست. تعلیم و تربیت روح و روان و رساندن غذاهای روحی از طریق کتاب‌ها، دستورها و آموزه‌های الهی و راه‌های بهره‌مندی از آنها به‌وسیله انبیا و اولیا و انسان‌های الهی و استادان و معلمان و مربیان، برنامه حفظ و سالم وکامل‌سازی الهی برای شکوفایی و بالندگی روح و تامین نیازهای خوراکی خوب و مفید و لذت‌بخش برای جسم، از اهداف خداوند جهت حمایت از انسان است. انسان‌ها برای پاسخ‌رسانی درست وکامل نیازهای روحی و جسمی در هردو بخش وجودی خود،گام‌های بلند و اساسی برداشته و در هردو عرصه به توفیق‌های فراوان دست یافته‌اند که این حرکت بلند و موفق همچنان ادامه دارد. گرچه به تناسب میل‌ها و گرایش‌ها در میان انسان‌ها و جوامع، گاه توجه‌ به بخش جسمی وجود و حیات انسان، در اولویت قرار گرفته و عده‌ای راه افراط و تفریط رفته‌اند، ولی اسلام که دین مبین میانه است، برای هردو حوزه روح و جسم اهمیت لازم را قائل شده و حتی تامین‌کنندگی خوراک جسم را در امتداد تعالی روح، مطرح کرده است. از همین‌رو، تغذیه سلامت و خوب و مفید جسمی و روحی و تولید و ارائه انواع غذاها با لحاظ میل و سلیقه و ذائقه انسان‌ها در دستور روزانه همگان است. برای تهیه غذاهای مناسب و لازم روح و جسم، نیاز به دانش، تخصص و مهارت، حرف اصلی است و در صدر ‌این ابزار تولید غذا، یک عنصر مهم، نقش اساسی ایفا می‌کند و آن «عشق» است و چنانچه تولیدکننده غذا که او را با نام‌های پزنده و آشپز می‌شناسیم‌ و زن و مرد هم ندارد و صدالبته خانم‌ها در اولویت هستند، با مهر و عشق، اقدام به طبخ غذاهایی که برای جسم و روح مناسب هستند، کند، حاصل دستپخت هنرمندانه او، مشتری‌های فراوان و نتایج بی‌شمار التذاذ جسمی و روحی دارد و در ایجاد و پایداری نشاط در انسان مؤثر است. حال رسانه ‌ملی با یاری گروهی از خبرگان و کاربلدان و همپایی و همدلی و همسویی و رعایت نکات شرعی و انسانی و فرهنگ تغذیه ملی و قومی ایرانی، همراه با قشرهایی از مردم، عنصری را هم به ترکیب تخصص و دانش و مهارت و عشق در تولید و تهیه و طبخ غذاها در یک برنامه پرطرفدار و جذاب خانوادگی و اجتماعی، افزوده‌ که طرفداران زیادی به‌ویژه خانواده‌ها و دختر‌خانم‌ها را به‌سوی خود جذب کرده و آن، آشپزی خانم‌ها و دخترخانم‌ها به کمک مادران خود است‌ که افزون بر ایجاد شور و نشاط و احساس خوب مشارکت، حاصل آن طبخ غذاهای متنوع، خوب و خوشمزه ملی و سنتی و غر‌بی و شرقی و گاه ‌بدیع و تازه است.
فصل سوم برنامه و مسابقه‌ و سرگرمی دیدنی و آموزشی و مفرح «آشپزی با مامان» به تهیه‌کنندگی علیرضا خوش‌بیان و اجرای لاله صبوری، بازیگر و مجری شناخته‌شده تلویزیون که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود و هدف تکریم مقام مادر و ارج‌گذاری به جایگاه او در خانواده‌ را پی می‌گیرد، ازجمله برنامه‌های مبتکرانه و خلاق خانوادگی و اجتماعی موفق رسانه‌ ملی‌ است که آشپزی عاشقانه و خانوادگی و تهیه و تولید غذاهای متناسب با سلیقه نسل‌های مختلف را با رویکرد پاسخگویی کامل به نیازهای جسمی و روحی همراه شور و نشاط وآگاهی‌بخشی و سرگرمی و مشارکت به خانواده‌های ایرانی و بینندگان تلویزیون هدیه می‌کند. در هر قسمت از این برنامه، دو گروه شرکت‌کننده به همراه مادران خود برای طبخ غذای پیشنهادی ازسوی کارشناس برنامه با یکدیگر رقابت می‌کننند و آشپزهای برتر و غذاهای بهتر و مشارکت غنی‌تر برگزیده می‌شوند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها