مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

در حال مقابله با سونامی تبلیغات غیر مجاز جراحی زیبایی هستیم

مدیر کل تبلیغات و اطلاع‌‏رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد

نظارت بر محتوای تبلیغاتی در صیانت از زبان و ادبیات فارسی جدی‌تر می‌شود

عباس محمدیان گفت: اقدامات نظارتی و حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صیانت از زبان فارسی در دولت سیزدهم جدی‌‏تر شده و این موضوع با حمایت از فرهنگ اقوام ایرانی و گویش‌ها و نظارت مستمر بر محتوای تبلیغات محیطی و نام‏گذاری اسامی سردر اصناف، برگزاری دوره‌های آموزشی و برپایی جشنواره قند پارسی دنبال می‏‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۶۰۶۷

جام جم آنلاین - خوزستان، عباس محمدیان مدیر کل تبلیغات و اطلاع‌‏رسانی با بیان این مطالب، افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات اخیر به زودی اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصلاحات بیگانه وارد مرحله تازه‌ای می‌شود.

عباس محمدیان، با اشاره به حساسیت‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص حفظ و پاسداشت زبان فارسی و هم‏چنین تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با اجرای سریع و شایسته این قانون در تمامی حوزه‌ها، گفت: برنامه‌های متنوعی برای انجام این امر مهم، تدوین شده و مواردی هم‏چون تابلوی سر در واحدهای صنفی، فضاهای داخلی نمایشگاهی و به خصوص غرفه‌آرایی، طرح بسته‌بندی کالاهای تولید داخل و آگهی‌های تمامی رسانه‌‌ها از حیث رعایت ضوابط مربوط به خط و زبان فارسی از جمله این برنامه‏ هاست که در قالب یک طرح ملی در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی افزود: اجرای این قانون و آیین‌نامه اجرایی آن با همکاری سایر وزارتخانه و سازمان‌های ذی‌ربط همانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، صدا و سیما، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا، شهرداری‌ها، اتاق‌های اصناف و سایر نهادهای ذیربط انجام می‌گیرد و در مرحله اول، با تدوین طرحی با عنوان «طرح ملی پاسداشت زبان فارسی» در خصوص تابلوی سر در واحدهای صنفی، این طرح در سراسر کشور اجرا می‌شود.

محمدیان با اشاره به توسعه و استفاده از سامانه الکترونیکی برای تسهیل و تسریع فرآیندهای نظارتی در این حوزه، گفت: ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، معطوف به پاسداشت هویت ملی یعنی زبان و خط فارسی است، و در مسیر اجرای درست آن، با هم‏‌افزایی و همکاری دستگاه‌های ذیربط در آینده نزدیک، شاهد به کارگیری اسامی ایرانی در نام‏‌گذاری فروشگاه‌ها و دیگر اماکن عمومی خواهیم بود.

عباس محمدیان با پراهمیت شمردن چنین اقداماتی، اظهار داشت: در اکران تبلیغات محیطی نیز، رعایت قواعد و مقررات بکارگیری صحیح زبان و ادبیات فارسی به جد نظارت می‌شود تا این تبلیغات به نزدیک‌ترین شکل ممکن گویای فرهنگ و هویت ملی ما باشد و هم‏‌چنین بنا به ضرورت تکریم فعالان و مروجان زبان و ادبیات فارسی و با برنامه‌‏ریزی‌های به ‏عمل آمده، جشنواره قند پارسی نیز هرچه باشکوه‌‏تر برگزار می‌شود تا علاوه بر نگاه‌داشت و حفظ میراث فرهنگی، رسانه‌ای برای معرفی ادب و فرهنگ این مرز و بوم به همگان باشد.

منبع: دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها