مناظره انتخاباتی در رادیو گفتگو 

در حال نزدیک شدن به فصل انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستیم و در آستانه این رویداد ملی، شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی سعی در ایجاد شور بیشتر و همچنین تبیین و روشنگری دارند تا انتخابات با مشارکت پرشور برگزار شود.
کد خبر: ۱۴۳۷۲۵۹

به گزارش جام‌جم، یکی از جذابیت‌های رسانه برای مخاطبان خود زمانی است که مطالبات طیف‌های مختلف و احزاب را شاهد هستند چرا که فرصت شناخت درست و در نهایت انتخاب مناسب را در هر مرحله‌ای از زندگی سیاسی برای‌شان فراهم می‌کند.

رادیو گفتگو، شبکه گفتمانی و جریان‌ساز معاونت صداست که باید در بستر انتخابات اسفند ۱۴۰۲ نقش متفاوتی را برای جامعه مخاطبان خود ایفا کند. طبیعتا جدول پخش همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی به سمت منعطف کردن موضوعات به سمت انتخابات می‌رود، اما نکته‌ای که می‌تواند همراهی مخاطبان با آن رسانه را بیشتر کند، ایجاد زمینه مناسب جهت تضارب آرا و بیان دیدگاه‌های مختلف است.

این روز‌ها شاهد تولد برنامه‌ای جدید در رادیو گفتگو با ساختار مناظره هستیم که رضا کوچک‌زاده‌تهمتن، مدیر این شبکه رادیویی در این زمینه بیشتر توضیح می‌دهد؛ براساس برنامه‌ریزی‌های ستاد انتخابات سازمان صداوسیما و اسناد بالادستی این حوزه، مجموعه برنامه‌های مستمر شبکه از زمان پیش‌ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رنگ انتخاباتی به خود گرفته و در این میان ما نیز برنامه‌های متعددی در قالب‌ها و ساختار‌های متنوع رادیویی برای انتخابات تدارک دیده‌ایم.

در این بستر، برنامه شش در دو، با ساختار و فرم جذاب مناظره در ۳۰ قسمت ۷۵ دقیقه‌ای از دوشنبه ۲۷ آذر روی آنتن رفت. این برنامه تلاش دارد در فضای سیاسی کشور کنشگری و با ایجاد فضای رقابتی و با تقویت آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی در انتخابات درست به جامعه کمک کند و در ادامه در افزایش مشارکت پرشور و مؤثر در انتخابات نقش‌آفرین باشد.

به گفته کوچک‌زاده، شش در دو، محلی برای حضور تشکل‌های دانشجویی، روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی از جناح‌های مختلف و متخصصان حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با دیدگاه‌های مختلف است تا با تضارب آرا و اندیشه و طرح دیدگاه‌های مختلف خود در برنامه، جهت‌دهی مناسبی در رفتار انتخاباتی جامعه ایجاد کند. این برنامه با تکیه بر عدالت‌محوری، تنور انتخابات را گرم‌تر خواهد کرد که نتیجه‌اش همگرایی ملی خواهد بود.

مدیر رادیو گفتگو، مخاطبان این برنامه را جریان نخبگی به‌طور خاص و ویژه و البته عام جامعه توأمان دانست و تاکید کرد: به جهت سنی نیز جوانان را به‌عنوان مهم‌ترین قشر مخاطب این برنامه می‌توانیم در‌نظر بگیریم. همچنین سعی داریم تا در بستر خطوط سبزی سازمان صداوسیما، مطالبات و دغدغه‌های امروز مردم بدون روتوش در این برنامه مطرح و نمایندگان سلایق سیاسی، روزنامه‌نگاران، احزاب و گروه‌های مرجع اجتماعی از دانشگاه تا جامعه در این برنامه مشارکت داشته باشند تا یک وجه تبلیغی مناسبی برای شکل دادن به یک انتخابات مشارکتی و پرشور انجام شود. از نکات مهم این برنامه، مسأله‌محور بودن موضوعات انتخابی و پژوهش‌محور بودن آن است.

کوچک‌زاده در توضیحی برای کارشناسان مدعو در این مناظره گفت: کارشناسان مدعو در هر برنامه به اقتضای عنوان مورد بحث، از مسائل اقتصادی، چون تورم، نظام یارانه ای، مالیات و خودرو گرفته تا مسائل اجتماعی، فرهنگی و در نهایت عرصه سیاسی کشور اعم از سیاست خارجی و داخلی به مهم‌ترین مسائل روز که با روزمره مردم ارتباط دارد، خواهند پرداخت و راهکار ارائه می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های برنامه شش در دو، این است که مخاطبان عزیز می‌توانند با پخش زنده هم از طریق بستر‌های تعریف شده رادیو و هم از طریق بخش تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجویان ایران مشاهده‌کننده فضای استودیو و گفتگو‌های صورت گرفته باشند. نکته دیگر این که در این برنامه روزنامه جام‌جم و به تعبیر رئیس محترم سازمان صداوسیما، فرزند خلف رسانه‌ملی یاریگر ماست؛ یعنی این برنامه با مشارکت روزنامه جام‌جم و خبرگزاری دانشجویان ایران تهیه و پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برنامه شش در دو را دوشنبه‌ها ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه از طریق موج fm ردیف ۵/۱۰۳ مگاهرتز، برنامه کاربردی ایران‌صدا، سایت این شبکه رادیویی به نشانی http://radiogoftogoo.ir/ و همچنین بخش تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجویان ایران، بیننده و شنونده باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها