بهواسطه صحبتهای جبلی، قرار بر این شد نامزدها علاوه بر استفاده از ظرفیتهای دیگر تبلیغاتی که برای نامزدها در دورههای پیشین بوده، از آنتن صداوسیما به صورت گستردهتر استفاده کنند.چرا که این کانالها در مدت هفت روز تبلیغات انتخابات مجلس فعال خواهد شد.این ۲۰۰کانال درواقع تلویزیونی خواهند بود و به تفکیک حوزههای انتخابیه اتفاق میافتد که به معاونت فنی رسانهملی برمیگردد و با همکاری ستاد انتخابات و معاونت سیاسی صداوسیما رقم میخورد.اما غلامرضا نوری، معاون فضایمجازی صداوسیما در گفتوگویی از اتفاق جدید انتخاباتی در صداوسیما خبر داد.او گفت: کاری جدید ومتفاوت درتلوبیون برای کاندیدای مورد تأیید شورای نگهبان برای رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی تدارک دیدهایم. ما به تعداد همه کاندیدای مورد تأیید شورای نگهبان در تلوبیون یک صفحه اختصاصی اختصاص میدهیم که در این صفحه حدود ۱۰ساعت ویدئوهای کوتاه بارگذاری میشود.
نوری تأکید کرد: در بستر تلوبیون که ۲۴ میلیون کاربر دارند این کاندیداها فرصت مغتنمی دارند تبلیغات و برنامههایشان را به مخاطبانشان عرضه کنند. این اتفاق نویی است که امسال بهعنوان سال اولی است اتفاق میافتد، فکر میکنیم میتواند هم در عدالت رسانهای یک فرصت جدیدی باشد و هم شاید به منظمتر و یکسان شدن تبلیغات کمک کند.
معاون فضایمجازی صداوسیما با اشاره به اینکه این تبلیغات در تلوبیون و امکانی که در این بستر برای کاندیدا ایجاد شده مانع از فعالیتهای تبلیغیشان در دیگر پلتفرمها نیست، افزود: این بستری که تلوبیون برای کاندیدای انتخاباتی ایجاد کرده مانع از فعالیتهای کاندیدا در هیچکدام از پلتفرمهای دیگر نیست. در ستاد انتخابات کشور نیز تصویب رسما اعلام میشود و این را بهعنوان یک زیرساخت حمایتی برای کاندیدا در حوزه تبلیغات درنظر میگیرد. بهجز اینکه کاندیدا را معرفی میکنیم و ویدئوهای تبلیغاتیشان بارگذاری میشود. وی خاطرنشان کرد: امکان آدرسدهی به صفحات سایر صفحات مجازیشان را دارند و این صفحه تلوبیونی به مرجعی برای مراجعه مردم تبدیل خواهد شد که نحوه دسترسی موبایل و وبسایت به تفکیک حوزه انتخابیه کاندیدا خواهد بود.
معاون فضایمجازی صداوسیما در پاسخ به این سؤال که این امکان جدید صداوسیما با ۲۰۰ کانال تلویزیونی و صفحات اختصاصی تلوبیونی برای کاندیدای مجلس در هزینههای تبلیغات انتخاباتی نوعی صرفهجویی اتفاق خواهد افتاد، خاطرنشان کرد: به طورکل تبلیغات به سمت مجازیشدن میرود، هزینههای تبلیغات به نسبت سالهای قبل کم شده اما صداوسیما و تلوبیون از طرف حاکمیت این امکان را برای کاندیدا فراهم میکنند و این امکانات حاکمیتی هم در اختیار مردم قرار میگیرد. به هر طریق با این امکانات و ظرفیتها در تبلیغات انتخاباتی صرفهجویی اتفاق میافتد.