به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین دوره جشنواره ملی رادیویی پژواک، مجید آیینه صدابردار برگزیده جشنواره با بیان اینکه جشنواره پژواک بر روند احیای مستندسازی در رادیو تاثیر گذاشته، گفت: هنگام ارسال آثار شاهد این بودم که در محیط رادیو چقدر برنامه سازان دنبال این هستند که آثار خود را تولید و برای جشنواره ارسال کنند. این نشانه پیشرفت مستند در برنامه سازی رادیو است.
آیینه با بیان اینکه صدابرداری جزو ارکان اصلی یک برنامه رادیویی است، ادامه داد: صدابرداری در برنامه های مستند به دو صورت انجام می شود. در روش اول صدا باید سر صحنه ضبط شود که این موضوع به تبحر صدابردار بستگی دراد که صداهای اضافه را ضبط نکند. تعدادی از مستندها، آرشیویی هستند و باید صداهایی را از آرشیو استخراج کرده و بعد از میکس در دل مستند بهره برد. به نظرم صدابرداری مستندهای رادیویی سخت تر است.
آیینه تصریح کرد: پیشنهاد میکنم دوستانی که قصد دارند کار مستندسازی را به صورت حرفهای انجام دهند باید تا جایی که می توانند از دستگاه ها، امکانات و تجهیزات حرفه ای استفاده کنند و زمان لازم را بگذارد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد