رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر:

تعداد کاربران فضای مجازی در کشور ۴۰ میلیون نفر است

ایرانی‌ها در فضای‌مجازی چه می‌خوانند؟

بررسی رفتار کاربران ایرانی فضای مجازی در سالی که گذشت، آورده‌های جالب‌توجهی را پیش روی ما می‌گذارد. گزارش جامع سالانه دیتاک با جمع‌آوری و دسته‌بندی موضوعی این اتفاق، کمک بسیاری به تحلیل این داده‌ها کرده است از جمله این‌که می توانیم برآوردی از وضعیت محتوای موجود در فضای مجازی میان کاربران ایرانی داشته باشیم. به‌عنوان مثال می‌توان به حجم بالای تولید محتوا در تلگرام اشاره کرد.
کد خبر: ۱۴۵۹۹۹۴

ایرانی‌ها در فضای‌مجازی چه می‌خوانند؟

نکته مهم این‌که ۲۳درصدازحجم محتوای تولید‌شده دراین پلتفرم اجتماعی مربوط به موضوعات سیاسی واقتصادی است. حجم قابل‌توجهی که نشان می‌دهد عمده کاربران این شبکه اجتماعی از پلتفرم تلگرام جهت دریافت اخبار استفاده می‌کنند. رتبه دوم محتوای تولید شده در تلگرام هم با سهم۱۷درصدی مربوط به محتوای کسب‌و‌کار وتبلیغات است ودررتبه سوم فراوانی محتوا، موضوعات احساسی و عاشقانه با سهمی ۱۲درصدی قرار دارد، اما درفضای اینستاگرام و بابررسی هشتگ‌های اعمال شده می‌توان به این نتیجه رسیدکه تعداد هشتگ‌ها در اینستاگرام کاربران ایرانی نسبت به سال گذشته کاهش محسوس ومعنادار۲۶ درصدی داشته است. به گواه داده‌های منتشر شده دراین گزارش به‌طور میانگین درسال گذشته برای هرپست اینستاگرام ۱۴هشتگ به کار برده می‌شود. این تعداد نسبت به سال۱۴۰۱که میانگین ۱۹هشتگ استفاده می‌شده، کاهش ۲۶درصدی داشته است. بانگاهی به ویدئو‌های منتشرشده در اینستاگرام هم می‌توان متوجه شد که بخش قابل‌توجهی ازآن‌ها پیش ازانتشارویرایش شده است وبه نظرمی‌رسد تدوین این ویدئوهانسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. به گواه داده‌های ارائه‌شده دراین گزارش می‌توان دریافت که۸۸درصد ویدئو‌های منتشرشده پیش ازانتشار، ویرایش وفقط ۱۲درصد ازآن‌ها بدون ویرایش بارگذاری شده‌است. ازسوی دیگر ۶۰ درصدازویدئو‌های اینستاگرامی صفحات پرفالوئربا موسیقی همراه بوده‌است.

ایرانی‌ها در فضای‌مجازی چه می‌خوانند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها