در این ایام همچنین برنامههای ویژهای با حضور نمایندگان نامزدها روی آنتن رفت ومستندهایی نیز با محور انتخابات پخش شد که در روزنامه جامجم به آنها پرداختیم. برنامهها ومستندهایی همچون مثبت مردم، زمانه، برسدبه دست رئیسجمهور و... از این جمله بودند. همچنین برنامههای رادیویی بسیاری از شبکههای مختلف روی موج رفتند. از سوی دیگر معاونت فضای مجازی نیز در این دوره پررنگتر از همیشه ظاهرشد وبرنامههایی رادربستر تلوبیون، ایرانصدا و شبکه آرا منتشرکرد. اختصاص شش شبکه اختصاصی به هر نامزد در تلوبیون نیز یکی دیگر از اقدامات اساسی بود که صورتگرفت. از میان ویژهبرنامههای اینترنتی صداوسیما برای انتخابات نیز میتوان از «قاب دوم» نام برد و همچنین به «تبادل» اشاره کرد که با اجرای محمد دلاوری و تهیهکنندگی سیدعلی صدرینیا به گفتگو درباره مباحث مرتبط با نامزدها، سیاستهای آنان و بهطورکلی انتخابات اختصاص داشت. محمد عرفانی، مدیرکل انتشار معاونت فضای مجازی پیش از برگزاری انتخابات هشتم تیر با اشاره به پیشینه تبادل گفته بود: پیشینه تولید موفق این پروژه به انتخابات۱۴۰۰بازمیگردد که در قالب ۳۶ قسمت بهصورت زنده پخش شد. برنامه تبادل با هدف تولیدمحتوای جریانساز در زیستبوم محتوای حرفهای و خبر سیاستگذاری و تلاش شده با عبور از مناظرههای مرسوم، به اصل پدیده انتخابات بهعنوان یک اصل مترقی در انقلاب اسلامی پرداخته شود. از همین رو با حضور کنشگران اصلی عرصه انتخابات، فضای متفاوتی برای طرح موضوعات سیاسی ایجاد شده که میتواند زمینه مشارکت و انتخابات آگاه را فراهم سازد. سختترین بخش اجرایی برنامه، انتخاب و دعوت مهمانهاست؛ زمانی که موضوعات سیاسی است با جریانها و انتظارت متفاوتی مواجه هستیم که سختترین بخش کار است. وی ادامه میدهد: یکی از اتفاقات خوب تبادل در سری اول، رقابت جدی آن با سکوهای پخش محتوا نظیر کلابهاوس در آن زمان بود. در یکی از برنامههای دوره قبل، ۱۳مهمان همزمان بهصورت برخط داشتیم که در نوع خود بسیار ویژه بود. ترکیببندی برنامه نیز مبتنی بر موضوع هر قسمت است؛ از گفتوگویهای متنوع حضوری با مهمانان تا ارتباطهای برخط و ارائه بستههای تحلیلی بخشهای این ویژهبرنامه را شکل میدهند.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد