جام جم آنلاین؛مهرداد مشیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح ناقص پروژه ریلی ملایر-کرمانشاه گفت: طی دو سال گذشته ۴۰۰۰ جوش ریل در این مسیر انجام شده تا بتوانیم سرعت قطار را افزایش دهیم.
وی افزود: در حال حاضر سرعت قطار در این مسیر بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت متفاوت است و با اتمام کارجوش ریلها در تمام مسیر ظرف چند ماه آینده سرعت قطار در این مسیر به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
مشیدی با اشاره به تعویض نوع قطار در مسیر مشهد –کرمانشاه گفت: در حال حاضر یک قطار با کیفیت تر و با امکانات بیشتر در این مسیر جایگزین شده است.
وی از پیگیری برای افزایش تردد قطار در مسیر مشهد- کرمانشاه و برعکس هم خبر داد و افزود: در حال حاضر تردد قطار یک روز در میان است که برای ایام اربعین و پس از آن روزانه شده و مردم کرمانشاه میتوانند بصورت روزانه از قطار استفاده کنند.
پیشرفت ۸۵ درصدی زیرسازی راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب/ اعتبار باشد قطار سال آینده به اسلام آبادغرب میرسد
الیاس سلیمانی نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در کرمانشاه هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای ریلی مجری اجرای طرحهای ملی در حوزه راه، آزادراه و راهآهن است، به تشریح برخی از پروژههای مهم این شرکت در استان پرداخت و افزود: از جمله این پروژهها، راهآهن غرب کشور است که در حال حاضر در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب فعال است.
وی افزود: در حال حاضر راهآهن غرب تا کرمانشاه آمده و قرار است این مسیر تا مرز خسروی ادامه یابد که در قطعه کرمانشاه-اسلامآبادغرب کار با تمرکز بیشتری ادامه دارد.
سلیمانی با اشاره به رکود این پروژه در اواخر دولت دوازدهم گفت: سال ۱۳۹۷ پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه با کلی نواقص به بهرهبرداری رسید و پس از آن عملا ادامه این مسیر ریلی به سمت اسلام آبادغرب متوقف شد.
وی از فعالسازی دوباره این پروژه در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: این پروژه هماکنون با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب فعال است.
سلیمانی اعتبار لازم برای رسیدن قطار به اسلام آبادغرب را بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: درصورت تامین اعتبار، روزانه میتوان یک کیلومتر ریلگذاری انجام داد و قطار نهایتا تا سال آینده به اسلام آبادغرب میرسد.
به گفته این مسئول مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی هم ۳۸ درصد است.
سلیمانی به کمکهای دولت سیزدهم در رفع نواقص پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: این پروژه عملا افتتاح شد اما نواقص موجود در آن موجب شد که قطار نتواند با سرعت در این مسیر تردد کند.
به گفته سلیمانی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای رفع نواقص این پروژه اختصاص داده شده است.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد