گفت و گو با ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین

مسی: قرار نیست من همیشه بهترین باشم

مسی در یک قدمی فینال

طرفداران پرشمار لیونل مسی درایران فرداتاخود صبح بیدارمی‌مانند تاصعود تیم ستاره محبوبشان رابه فینال کوپا آمه‌ریکا جشن بگیرند.اولین بازی نیمه نهایی کوپا ۲۰۲۴ساعت۳و۳۰دقیقه بامداد فردا درمت لایف استادیوم نیوجرسی برگزارمی‌شودو آرژانتینی‌ها سراپا انگیزه‌اند تا با عبور ازتیم شگفتی‌ساز کانادا،بعد ازحضور درفینال جام‌جهانی و قهرمانی، این بارحضور درفینال کوپا وکسب یک جام ارزشمنددیگر راتجربه کنند.
کد خبر: ۱۴۶۴۱۵۱
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش
 
این بازی تکرار دیدار افتتاحیه کوپا ۲۰۲۴ هم هست؛ دیداری که با گل‌های خولین آلوارز و لائوتارو مارتینز، با برتری ۲ بر صفر آرژانتین تمام شد. با این حال شگفتی‌سازی‌های کانادا با سرمربی آمریکایی‌شان جسی‌مارش، درست بعد از سوت پایان همان بازی آغاز شد. در گروهی که شیلی و پرو، تیم‌های مدعی‌تری به نظر می‌رسیدند کانادا با پیروزی یک بر صفر مقابل پرو و تساوی بدون گل مقابل شیلی هر دو تیم را حذف کرد تا به عنوان تیم دوم، همراه با آرژانتین به مرحله حذفی صعود کند. کانادایی‌ها در ادامه ونزوئلا را در ضربات پنالتی مغلوب کردند تا ضمن صعود به نیمه‌نهایی یک بار دیگر حریف آرژانتین نامدار شوند. این بازی تقابل تیم شماره یک رنکینگ فیفا با تیم چهل و هشتم است؛ جدال نابرابری که خیلی‌ها از الان آرژانتین را برنده آن می‌دانند. گذشته از تغییراتی که لیونل اسکالونی برای بازی آرژانتین برابر کانادا انجام خواهد داد، نگرانی بزرگ آلبی سلسته برای بازی نیمه نهایی کوپا آمه‌ریکا، وضعیت بدنی لئو مسی است. درروزهای اخیرمسی تمام تمرینات آلبی سلسته رادرکنار هم تیمی‌هایش پشت سر گذاشت و هیچ احساس درد و مصدومیتی نداشته است. تصورمی‌شود او بهتر از بازی با اکوادور برابرکانادا بازی کنداما ابهام این است که مسی چند درصد آماده است؟ او قطعا در فرم۱۰۰درصدی نیست و شاید این در فینال احتمالی به ضرر آرژانتین شود.

۰۲
آرژانتین و کانادا تا پیش از این فقط ۲ بار با هم رو‌به‌رو شدند که مطابق انتظار نتیجه هر دو بازی با پیروزی آلبی سلسته همراه بوده است. اولین تقابل دو تیم بازی دوستانه سال۲۰۱۰ بود که آرژانتین ۵ بر صفر پیروز شد. بازی دوم هم در افتتاحیه همین تورنمنت بود که شاگردان اسکالونی  ۲ بر صفر بردند.

۰۷
مسی گر‌چه درفرم ایده‌آلی نیست اما همه لحظه شماری می کنند برای حضور او در هشتمین فینال ملی. او در ۷ فینال قبلی ۲ گل و ۲ پاس گل داده و این آمار می‌تواند در هشتمین فینال احتمالی اش با پیراهن تیم ملی آرژانتین بهتر شود. او پیش از این در کوپا ۲۰۲۱ و جام‌جهانی ۲۰۲۲ جام قهرمانی را بالای سر برده است.

۳۰
آرژانتین تا کنون ۲۹ فینال کوپا آمریکا را تجربه کرده و در صورت پیروزی مقابل کانادا برای سی‌امین بار در فینال این تورنمنت حاضر خواهد بود؛ آماری بیشتر از هر تیم دیگری در قاره آمریکا. آرژانتینی‌ها در تعداد قهرمانی هم با ۱۵ جام همراه اروگوئه رکورددار هستند و اگر بتوانند کوپا ۲۰۲۴ را ببرند، از این رقیب پیشی می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها