در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

دولت سیزدهم الگویی برای دولت چهاردهم

دولت سیزدهم دستاورد‌های خوبی در حدود سه سال فعالیتش برای کشور به ارمغان آورد. به همین دلیل به رئیس جمهور منتخب توصیه می‌شود که از نقاط قوت دولت سیزدهم الگو بگیرد. برای نمونه شهید رئیسی برای حل مشکلات کشور به صورت شبانه روزی تلاش می‌کرد.
دولت سیزدهم دستاورد‌های خوبی در حدود سه سال فعالیتش برای کشور به ارمغان آورد. به همین دلیل به رئیس جمهور منتخب توصیه می‌شود که از نقاط قوت دولت سیزدهم الگو بگیرد. برای نمونه شهید رئیسی برای حل مشکلات کشور به صورت شبانه روزی تلاش می‌کرد.
کد خبر: ۱۴۶۴۲۱۱
نویسنده حجت‌الاسلام قاسم روانبخش | نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس

انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت خوب مردم به سرانجام رسید و حالا دیگر رئیس جمهور منتخب مردم مشخص شده است و باید برای عمل به وعده‌هایش تلاش کند و شرایطی را رقم بزند که مشکلات کشور برطرف شود. در واقع ایشان باید به گونه‌ای عمل کند که مردم به حل مشکلات کشور امیدوار شوند و در انتخابات آینده کشور مشارکت بیشتری داشته باشند.

این در حالی است که رهبر انقلاب نیز در پیام اخیرشان به نکاتی اشاره فرموده‌اند. مثل اینکه از سرمایه انسانی جوانان مومن و انقلابی استفاده شود و راه رئیس جمهور شهید ادامه پیدا کند.

به این ترتیب باید تاکید کرد که رئیس جمهور منتخب همان‌گونه که قول داده باید در چارچوب سیاست‌های کلی نظام حرکت کند و رهبر انقلاب را حامی و پشتیبان خویش بداند و بر اساس برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس شورای اسلامی برای پیشرفت کشور گام بردارد.

لازم به یادآوری است که آقای پزشکیان در برنامه‌های انتخاباتی و مناظرات همیشه به نهج‌البلاغه اشاره می‌کرد و در سخنانش همواره حکومت حضرت علی علیه السلام را الگوی حکمرانی‌اش قرار می‌داد. به همین دلیل این روز‌ها که انتخابات را پشت سر گذاشته‌ایم، ایشان باید به وعده‌هایش عمل کند و این گونه حکمرانی را در عمل اجرا کند.

نباید فراموش کرد که دولت سیزدهم دستاورد‌های خوبی در حدود سه سال فعالیت خود برای کشور به ارمغان آورد. به همین دلیل به رئیس جمهور منتخب توصیه می‌شود که از نقاط قوت دولت سیزدهم الگو بگیرد. برای نمونه شهید رئیسی برای حل مشکلات کشور وقت بسیاری در نظر می‌گرفت و به صورت شبانه روزی برای بهبود شرایط کشور تلاش می‌کرد. به همین دلیل آقای پزشکیان نیز باید مانند رئیس جمهور شهید خستگی نشناسد و با حضور در مناطق محروم و شهر‌های مختلف کشور برای آباد کردن ایران تلاش کند.

افزون بر این در پیام اخیر رهبر انقلاب آمده است که رئیس جمهور منتخب در ادامه راه شهید رئیسی از ظرفیت‌های فراوان کشور بویژه منابع انسانی جوان و انقلابی و مؤمن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند. به همین دلیل باید تاکید کرد که آقای پزشکیان برای پیشرفت ایران باید از افراد پاک‌دست، توانمند، مردمی، مخلص و کاربلد استفاده کند.

رئیس جمهور منتخب در حوزه سیاست خارجی نیز باید مانند شهید رئیسی در برابر طمع قدرت‌های بزرگ و تهدیدات آن‌ها محکم بایستد و تلاش کند دیپلماسی هماهنگ با میدان داشته باشد. علاوه بر این ایشان باید از قرار گرفتن در باند‌ها و گروه‌های خطرناک سیاسی بپرهیزد و در یک کلمه رئیس جمهور باشد و خادم ملت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها