مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه؛

دمای کرمانشاه امسال ۶ روز بالای ۴۰ درجه بود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه؛

لایروبی «قره‌سو» ۲ ماهه به پایان می‌رسد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه معتقد است، اگر تجهیزات مناسب در اختیار این شرکت قرار گیرد، لایروبی رودخانه «قره‌سو» که عمدتا با هدف جمع‌آوری زباله و پیشگیری از تکثیر پشه آئدس آغاز شده، حدود دو ماه زمان نیاز دارد.
کد خبر: ۱۴۶۶۷۰۹

جام جم آنلاین؛علی مرادی ، با اشاره به آغاز لایروبی رودخانه قره‌سو و جمع‌آوری پسماند، لجن و رسوبات این رودخانه که عمدتا با هدف پیشگیری از تکثیر پشه آئدس انجام می‌شود، گفت: کار لایروبی در مسیر حدود شش تا هفت کیلومتری که از شهرک‌های شهید نجفی و کرناچی آغاز شده و به سمت کهریز و کوره‌های آجرپزی ادامه دارد، انجام خواهد شد.

وی از حجم بالای پسماند و رسوبات موجود در رودخانه قره سو یاد کرد که لایروبی آن کار دشوار و زمان‌بَری است و افزود: هم اکنون بیل مکانیکی شرکت آب منطقه‌ای در حال لایروبی است، اما تنها با استفاده از این بیل، کار لایروبی بسیار زمان‌بَر خواهد بود و برای پیشرفت کار نیازمند نوعی بیل مکانیکی بوم بلند هستیم که عمدتا در خوزستان وجود دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از پیگیری برای تامین اعتبار لازم از طریق ستاد مدیریت بحران استان برای آوردن یک دستگاه بیل مکانیکی بوم بلند به شیوه پیمانکاری به داخل استان خبر داد و عنوان کرد: این نوع بیل دیگر در لجن موجود در کف رودخانه گیر نخواهد کرد و می‌تواند کنار رودخانه قرار گیرد و پسماندها و رسوبات را جمع کند.

به گفته مرادی، در صورت تامین اعتبار و تهیه بیل مکانیکی بوم بلند، لایروبی قره‌سو ظرف مدت دو ماه به اتمام خواهد رسید.

وی درباره مدیریت پسماندهایی که از رودخانه جمع می‌شود نیز عنوان کرد: هم اکنون این پسماندها را از رودخانه کنار زده و دپو می‌کنیم و انتظار داریم در گام بعدی شهرداری برای انتقال این پسماندها با ما همکاری کند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای کرمانشاه درباره اینکه آیا در سایر نقاط استان نیز لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار است، عنوان کرد: کار لایروبی رودخانه «الوند» قصرشیرین که دارای نیزارهای بلند است را نیز در برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه برای لایروبی رودخانه الوند نیز پیمانکار گرفته شده و به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد، گفت: برای لایروبی الوند دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها