مدیر قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان گفت:

راه‌اندازی سه استودیوی اربعین در میرجاوه، ریمدان و زاهدان

برای پوشش رسانه‌ای پیاده روی اربعین زائران پاکستانی سه استودیوی مرز عاشقی در میرجاوه، موکب مشرقی در ریمدان و طریق القدس در زاهدان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۱۴۶۷۶۴۶

راه‌اندازی سه استودیوی اربعین در میرجاوه، ریمدان و زاهدان

به گزارش جام جم آنلاین،علیرضا کیخا گفت: با توجه به آخرین آمار مخاطبان برنامه‌های شبکه استانی هامون، مشخص شد شبکه استانی عدد قابل توجهی نسبت به میانگین کشوری بیننده دارد.
وی به رویداد‌های مهم در کشور اشاره کرد و افزود: در سیستان و بلوچستان کمیته ستاد اربعین تشکیل شده و قطعا در بحث اربعین باید همه در کنار هم حضور داشته باشیم تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.
مدیر قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان گفت: این استان اولین دروازه ورودی طریق الحسین برای زائران پاکستانی به شمار می‌رود وبه همین منظور قرارگاه رسانه‌ای اربعین در استان تشکیل شده است.
کیخا خاطرنشان کرد: این قرارگاه رسانه‌ای قرار است روایت‌های صحیح از اربعین حسینی و خرده فرهنگ‌های عاشورا و اربعین در میان عاشقان پاکستانی ابا عبدالله الحسین (ع) از طریق صدا و سیمای استان را به نمایش بگذارد.
مدیر قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بین چهار تا چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر را طی می‌کنند تا به کربلا برسند نیاز است از این حرکت عظیم روایت تمدنی از حیث اتحاد مسلمین با محوریت کربلا و حرکت جامعه جهانی اسلام تا فتح قدس داشته باشیم.
وی گفت: برای پوشش این رویداد، سه استودیو یا ویژه برنامه در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان شامل ریمدان، مرز میرجاوه و زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان و یک استودیو در کربلا مستقر خواهد شد، همچنین امیدواریم بتوانیم از طریق اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های بین المللی بخشی از برنامه‌های تولیدی استان را در تلویزیون‌های پاکستان، افغانستان، عراق و لبنان پخش کنیم.
مدیر قرارگاه رسانه‌ای اربعین در سیستان و بلوچستان بیان کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه این استان می‌توانند به کمک صدا و سیما بیایند و خرده فرهنگ‌ها و روایت‌های مرتبط با عاشورا و اربعین را بویژه زوار اربعین را به تصویر بکشند ما نیز کمک خواهیم کرد فیلم‌های آنها در یک برنامه‌ای تلویزیونی منسجم به نمایش در بیایند.
وی افزود: دو برنامه ویژه اربعین شامل شب شعر اربعین و جشنواره فیلم و عکس اربعین نیز برگزار خواهد شد تا روایت‌های مردمی از این رویداد عظیم به تصویر کشیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها