بهره برداری از خط تولید کاتتر شریانی در شیراز

خط تولید کاتتر شریانی برای نخستین بار در کشور با حضور مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در شیراز به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۶۸۶۹۱

بهره برداری از خط تولید کاتتر شریانی در شیراز

به گزارش جام جم آنلاین،رییس اداره تولید و واردات ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو کشور گفت: این خط تولید که در پارک علم و فناوری فارس راه اندازی شده، نخستین خط تولید کاتتر شریانی در کشور است و ۴۰ نفر از نخبگان علمی در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند.
کاتتر شریانی ابزاری است که در داخل رگ بیمار قرار داده شده و اغلب در بخش‌های مراقبت‌های ویژه، اورژانس یا در حین بیهوشی برای پایش فشار خون به صورت لحظه‌ای کاربرد دارد.
 ابوالفضل الله بخشی افزود: کاتتر های شریانی در اتاق های تمیز با درجه کلاس c تولید می شود و نیاز کشور به این نوع محصول پزشکی، ۹۰ هزار عدد در سال است و در این خط ، امکان تولید  ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور وجود دارد.

دکتر سعید رضا شاهمرادی مدیر کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو کشور هم در آیین بهره برداری از این خط تولید با تاکید بر حمایت از تولید داخلی، گفت: در حوزه سلامت به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی پیشرفت‌های بسیار خوبی را شاهد هستیم که جا دارد از این مجموعه دانش‌بنیان که دغدغه آن، سلامت مردم و تلاش برای دسترسی آسان‌تر جامعه پزشکی و بیماران به اقلام موردنیاز است، قدردانی کنیم.
دکتر محمد جواد راعی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این مراسم گفت: با افتتاح این خط تولید، کاهش واردات ۵۰ تا ۹۰ درصدی در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی استان خواهیم داشت. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها