مرمت و بازسازی ۲۲ رشته قنوات در قصرقند

مدیر جهاد کشاورزی قصرقند از صرف اعتبار بیش از ۲۶ میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی ۲۲ رشته قنوات این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۸۸۵۳

مرمت و بازسازی ۲۲ رشته قنوات در قصرقند

به گزارش جام جم آنلاین،عبدالناصر رئیسی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جزو استان‌های قنات خیز کشور محسوب می‌شود و رتبه ۶ کشور در تعداد و رتبه چهارم در وابستگی به آب قنات را دارد.گفت: مهمترین منابع آبی شهرستان قصرقند را ۱۶۰ رشته قنات است.

وی افزود: پرآب‌ترین قنات شهرستان قنات هیت با دبی ۱۲۰ لیتر بر ثانیه است که قنات‌های این شهرستان آبیاری ۸۰ درصد زمین‌های کشاورزی را برعهده دارد.
وی بیان کرد: با توجه به خسارات گسترده سیل جنوب سیستان و بلوچستان برای مرمت و بازسازی قنوات شهرستان نیاز به اعتبارات بیشتر است.
مدیر جهاد کشاورزی قصرقند با بیان اینکه با صرفه‌ترین، منطقی‌ترین و مطمئن‌ترین شیوه استحصال آب، قنات است و همین موضوع ضرورت تامین اعتبار برای طرح‌های مرمت و بازسازی قنات را دوچندان می‌کند، گفت: عملیات مرمت و بهسازی قنوات انجام شده در خاش شامل کول گذاری، ریزش برداری، سنگ بند سیمان، طوقه چینی، بغل بری، تغییر مسیر و پوشش بتنی مظهر قنات بوده است.
وی تاکید کرد: هزار و ۹۲۵ رشته قنات با ۲ هزار و ۳۲۷ کیلومتر طول در سیستان و بلوچستان وجود دارد که بیشترین آنها در شهرستان‌های خاش، نیکشهر، سراوان و ایرانشهر قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها