مدیرکل امور مالیاتی لرستان خبر داد:

اجرای طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در لرستان

خرم آباد-جام جم آنلاین-مدیرکل امور مالیاتی لرستان از اجرای طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در استان خبر داد.
خرم آباد-جام جم آنلاین-مدیرکل امور مالیاتی لرستان از اجرای طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۹۱۴۲

به گزارش جام جم آنلاین لرستان ،حجت اله صالحی در خصوص برآیند طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها در استان اظهار داشت: بنا به تمهیدات سازمان امور مالیاتی؛ نشان‌دار کردن مالیات‌ها،که با هدف انگیزه بخشی به مودیان برای انجام تکالیف قانونی خود فراهم شد موجبات فراهم شدن ۲۵ درصد اعتبارات پروژه های عمرانی استان فراهم آورد.
وی افزود:کمینه آورده اجرای طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها این بود که مودی احساس می‌کند می‌تواند در مسیر خدمات دولت و اولویت‌های پروژه های «ملی» و «استانی» نقش آفرین باشد و از سویی به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل موثر و عملیاتی پاسخ داده شده است.
مدیر کل امور مالیاتی لرستان خاطر نشان کرد:طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی می‌شوند و  شرط اساسی در انتخاب طرح و پروژه‌ها این موضوع است که حداکثر منافع عمومی را به دنبال داشته باشند و با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال خاتمه پیدا کنند و به بهره‌برداری برسند.
صالحی گفت:از این رو ۳۸ پروژه عمرانی از جانب استان با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال به سازمان امور مالیاتی پیشنهاد شده که از محل ارائه اظهارنامه و تبصره ماده صد ق.م.م بالغ ۲۵ درصد از اعتبارات آن، که مبلغی بالغ بر هزار و ۱۶ میلیارد ریال توسط مودیان مالیاتی تامین شده است.
وی در ادامه افزود: به موجب آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور مبالغ تخصیص یافته مودیان به پروژه‌ها را به صورت سیستمی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور می‌رساند و سازمان برنامه نیز حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات اختصاص یافته به پروژه ها نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه به آنها اقدام می‌کند.
صالحی به استناد صحبت‌های رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در رابطه با اجرای پروژه مزبور تا ۱۴ مردادماه امسال گفت:تعداد مودیانی که در این طرح در سطح کشور مشارکت داشته‌اند، بیش از ۳۰۰ هزار مؤدی بود که در قالب فرم‌های «تبصره ماده ۱۰۰» تعداد ۱۸۹۱ پروژه و طرح را برای تخصیص مالیات‌های پرداختی خودشان انتخاب کرده‌اند.
وی در پایان اجرا و تداوم این طرح و استقبال مودیان مالیاتی استان از آن را ابزاری برای توسعه بیش از پیش استان قلمداد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها