شناسایی ۲۳ روستای دارای بافت با ارزش در استان همدان

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: ۲۳ روستا دارای بافت با ارزش در این استان شناسایی شده که بخشی از آن اجرا و قسمتی دیگر تهیه طرح شده است.
کد خبر: ۱۴۷۰۵۲۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، مسعود رضایی با اشاره به روستاهای با بافت دارای ارزش وهدف گردشگری با بیان اینکه تعدادی از روستاها قابلیت گردشگری و تعدادی دارای بافت با ارزش هستند، اظهار داشت: باید همزمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی هم حفظ شود که این مساله به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری به واسطه قابلیت هایی که در حوزه گردشگری دارند به عنوان روستای هدف معرفی شده اند و ضروری است از قابلیت های بومی محلی نیز برای توسعه این روستاها استفاده کرد، افزود: بر این اساس با این رویکرد در تهیه طرح های این نوع روستاها و مطالعاتی که در این زمینه انجام می شود، کار مشترک بنیاد مسکن و میراث فرهنگی اتفاق می افتد.

وی با اشاره به روستای ورکانه بیان کرد: این روستا از جمله طرح های موفق در این زمینه بوده که در سنوات گذشته اجرا شده و اکنون نیاز به نگهداری بافت این روستا است و همچنین مسئولیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز با دهیار است و بنیاد هم در کنار آنها اگر نیاز به همکاری داشته باشد آماده همکاری است.

رضایی گفت: خوشبختانه در سال جاری تعدادی از روستاهای جدید شناسایی شدند و طرح روستایی کمازان ملایر هم با حفظ بافت با ارزش تصویب شد و برای اجرای آن به دنبال منابع مالی ملی هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد ۲۳ روستا استان با رویکردهای غیر از طرح هادی هستند و دارای بافت با ارزش و گردشگری شناسایی شده اند که بخشی از آن اجرا و قسمتی دیگر تهیه طرح شده و در بخشی هم توامان هم شناسایی وهم تهیه طرح صورت پذیرفته و سایر روستاها در حال بررسی است و با ارزیابی جزء روستا های هدف قرار خواهند گرفت و تهیه طرح آنها هم انجام خواهد شد.

newsQrCode
برچسب ها: همدان روستا تاریخ
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها