مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت:

تنوع تولید آبزیان در اردبیل

تنوع تولید و پرورش آبزیان در ۱۷ سد غیر شرب با همکاری آب منطقه‌ای اردبیل ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۰۷۴۷

تنوع تولید آبزیان در اردبیل

به گزارش جام جم آنلاین،محمد اله‌بخش اظهار داشت: ما مجوز قانونی را برای پرورش ماهی در ۱۷ سد غیر شرب و معیشتی استان دریافت کردیم و قرار شده در مدت چهار سال این منابع آبی در اختیار پرورش‌دهندگان ماهی قرار گیرد تا در کنار بهره‌برداری بخش کشاورزی، زمینه پرورش آبزیان زیر فراهم آید.
وی از همکاری خوب بسیج سازندگی در حمایت از اجرای طرح‌های حوزه شیلات قدردانی کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم از قبیل راهسازی و برق‌رسانی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری حوزه شیلات انجام شده و تلاش مؤثر بر این است تا بتوانیم در این حوزه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
مدیرکل شیلات استان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل ظرفیت تولید آبزیان در سه سال دولت سیزدهم متحول شده به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم میزان تولید آبزیان در سال‌جاری به حدود ۱۵ هزار تن افزایش یابد.
اله‌بخش میزان تولید آبزیان را در سال گذشته بالغ بر ۱۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: با تلاش و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، رشد جهشی ۲۶ درصدی را در تولید آبزیان در جای جای استان شاهد هستیم.
وی استان اردبیل را جزو استان‌های پیشرو غیر ساحلی کشور در تولید انواع آبزیان اعم از سردابی، گرمابی و خاویاری عنوان کرد و ادامه داد: این استان با استعداد متنوع در شمال تا جنوب و غرب تا شرق و تنوع آب و هوایی و شرایط جوی مستعدترین منطقه برای پرورش ماهیان سردابی و گرمابی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها