مدیر امور موزه‌های استان خبر داد:

بازدید ۱۵۷ هزار نفری مسافران از موزه‌های همدان

همدان در ردیف شلوغ‌ترین شهرهای مسافرپذیر کشور

مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در روزهای پر مسافر شهریور ۱۴۰۳ هگمتانه در ردیف جاذبه‌های پرمسافر قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۷۱۶۲۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان امیرحسین فریبا به آمار بازدیدهای پایگاه هگمتانه در پانزده روز نخست شهریور سال۱۴۰۲ اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد بازدیدکنندگان در تاریخ یاد شده۶.۷۳۴ نفر بوده است و بعد از ثبت جهانی این مجموعه در پانزده روز نخست شهریور سال جاری آمار بازدیدکنندگان ۱۳.۴۰۵ نفر شد که با این مقایسه متوجه میشویم این آمار بصورت صد در صد افزایش داشته است .

مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آمار بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی این اداره کل را در نیمه اول شهریور ۱۴۰۲ ، ۳۶۵.۶۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در این بازه زمانی در سالجاری به ۴۲۸.۳۴۷ نفر با رشد ۱۷ درصدی مواجه شد.

وی عنوان کرد: موزه و آرامگاه بوعلی سینا با ۱۷۲.۱۳۰ بازدید کننده در صدر این بازدید ها بوده است.

فریبا افزود: استان همدان دارای ۲۱ موزه است که هشت موزه با نظارت مستقیم میراث فرهنگی در همدان و ۱۳ موزه به صورت مشارکتی در استان اداره می‌شود.

مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در پایان خاطرنشان کرد: استان همدان دارای هزار و ۷۵۲ اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی است که آن را به جایگاه ویژه و مهمی در صنعت گردشگری تبدیل کرده است که با توجه به این اهمیت، هزار و چهار اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها