کیل گیری بادام در شهرستان سامان

حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از آغاز عملیات کیل گیری از باغات بادام، هلو و گردو با هدف شناسایی و انتخاب کاندید‌های برگزیدگان برتر سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این طرح هر ساله همزمان با فصل برداشت محصولات باغی از باغات شاخص شهرستان سامان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۱۷۷۶

 

 

وی اظهار داشت: این طرح با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی در سطوح ملی و استانی انجام می‌شود که واحد ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ با هماهنگی بخش‌ تخصصی و بررسی توسط کارشناسان پهنه بهره بردارانی که با بهره‌مندی از اصول کشاورزی دانش بنیان و بکارگیری دانش و فنون از عملکرد کمی و کیفی بالا برخوردار هستند به مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان معرفی می‌شوند.

 

وی گفت: بادام، هلو و گردو با داشتن ۱۵ هزار هکتار سطح زیر کشت جز محصولات غالب این شهرستان می‌باشند.

آغاز براشت بادام در چهارمحال و بختیاری

سمیرا بهامیر کارشناس مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان سامان ضمن قدردانی از تلاش بهره برداران عرصه تولید گفت: شهرستان سامان به لحاظ باغداری و تولید سالانه انواع محصولات باغی جایگاه برتر تولید محصولات باغی را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

 

وی اظهار کرد: کیل گیری با هدف انتخاب و معرفی تولید کنندگان برتر، ایجاد رقابت سالم بین بهره برداران جهت تولید بیشتر و بهتر محصول از نظر کمی و کیفی، افزایش بهره وری و راندمان تولید، الگو قراردادن کشاورزان نمونه و بکارگیری آنها در فرایند ترویج و اشاعه اطلاعات نوین بخش کشاورزی انجام می‌شود.

 

بهامیر در پایان افزود: با توجه به خشکسالی های سال زراعی و تنش های گرمایی باغ خانم پروانه میرشکار در روستای چلوان با تولید ۷ تن در هکتار بادام از عملکرد بالایی در این شهرستان برخوردار است و امیدواریم به عنوان باغدار نمونه ملی معرفی شوند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها