ظرفیت جشنواره ملی غذا‌های سنتی نیر برای بین‌المللی شدن

جشنواره ملی آش و غذا‌های سنتی به لحاظ تنوع محتوا و استقبال شرکت کنندگان و علاقه‌مندان، قابلیت برگزاری در سطح بین المللی را دارد و مقدمات جهانی شدن این رویداد را برای سال آینده فراهم خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۴۷۱۸۰۲

ظرفیت جشنواره ملی غذا‌های سنتی نیر برای بین‌المللی شدن

به گزارش جام جم آنلاین،علیرضا حسینی در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی آش و غذا‌های سنتی در منطقه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر اظهار کرد: ۱۷ استان در این جشنواره حضور یافتند و ۶۰ غرفه دایر شد که ۴۰ غرفه مربوط به انواع آش و ۲۰ غرفه مخصوص غذا‌های سنتی بود.
وی با اشاره به استقبال بی نظیر گردشگران، مسافران افزود: در مقایسه با سال‌های قبل با افزایش حضور مردم مواجه بودیم.
فرماندار نیر تصریح کرد: امسال از ۲کشور افغانستان و آذربایجان هم در این جشنواره شرکت کرده بودند و جشنواره امسال متفاوت‌تر از ادوار قبل برگزار شد و برنامه‌های جنبی متنوع و مفرحی با هنرنمایی هنرمندان در حاشیه پخت و پز انواع آش و غذای سنتی برگزار شد.
حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل هم درباره این جشنواره گفت: این رخداد، قسمتی از قابلیت‌های هنری و فرهنگی استان‌های شرکت کننده را نشان داد و انواع غذا‌های سنتی و بخشی از صنایع دستی استان اردبیل و بخصوص خوراکی‌های محلی و سنتی شهرستان نیر هم جلب توجه کرد.
اجرای موسیقی سنتی، شعبده بازی، شعرخوانی، سخنرانی، بازی‌های بومی و محلی و عرضه صنایع دستی از بخش‌های دیگر این جشنواره بود و در پایان با اهدای هدایایی از فعال‌ترین غرفه‌ها و عوامل همکاری کننده در برگزاری این رخداد فرهنگی و هنری تجلیل به عمل آمد.
انواع آش و غذا‌های سنتی نظیر آش رشته، آش دوغ، کوفته تبریزی، حلوای سیاه خلخال و کیک سیب دارچینی، کشمش پلو و شش‌انداز، آش اوماج، کیک صبحانه و کدو حلوایی با عدس و گردو آش اوماج قند چورکی از جمله غذا‌های محلی ارائه شده در این جشنواره بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها