فرمانده انتظامی کشور:

با تامین زیرساخت های لازم حرکت پلیس به سمت هوشمندی سریعتر است

فرمانده انتظامی کشور گفت: در صورت تامین زیرساخت های لازم حرکت پلیس به سمت هوشمندی سریعتر خواهد بود.
فرمانده انتظامی کشور گفت: در صورت تامین زیرساخت های لازم حرکت پلیس به سمت هوشمندی سریعتر خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۷۲۴۷۲
به گزارش جام جم آنلاین کرمان، سردار احمدرضا رادان، عصر جمعه در کمیسیون امنیت ملی که با محوریت امنیت جنوب استان کرمان و با حضور نمایندگان این استان و اعضای کمیسیون امنیت ملی در استانداری کرمان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت اتخاذ قوانین بازدارنده در بسیاری از مؤلفه‌های وقوع جرم گفت: حرکت سریع‌تر پلیس به سمت هوشمندی در گرو تأمین زیرساخت‌های لازم می‌باشد.

وی افزود: بنا به واکاوی‌های انجام گرفته پیرامون بسیاری از مسائل و مشکلات کشور و مسائل پیرامونی می‌بینیم که هزینه در بسیاری از موارد از جمله امور مربوط به مرز عین سرمایه و کسب درآمد برای میهن عزیزمان است.

وی افزود: در این رابطه حتی اگر از ۵ درصد از میزان قاچاقی که از مبادی غیر رسمی وارد می‌شود جلوگیری کنیم بسیار تا بسیار برای کشور مفید و مؤثر خواهد بود، چه اینکه اگر این جلوگیری‌ها به صورت گسترده‌تر و در حوزه مبارزه همه جانبه با ورود مواد مخدر نیز صورت بگیرد شاهد موفقیت‌های بیشتری خواهیم بود.

سردار رادان گفت: در بحث معتادان نیز نیاز به رویکردهای اصلاحی، مراقبتی و زیرساخت‌های خاصی وجود دارد و در حوزه طرد اتباع نیز اقداماتی در دست اقدام است و باید ببینیم چه رویکردهایی نیاز و قابل انجام است تا از بازگشت مجدد این افراد جلوگیری شود.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به حرکت نسبتاً شتابان پلیس به سمت هوشمندسازی اظهار داشت: از جمله نمونه‌های این حوزه در مأموریت اربعین و امور شناسایی، تشخیص هویت و اختصاص و تحویل گذر زیارتی در دو کشور ایران و کشور میزبان بود که مردم هم اذیت نشدند.

سرداررادان تصریح کرد: در حوزه سرقت هم به سمت استفاده از پابند الکترونیک رفتیم به نحوی که این مورد در کنترل شمار زیاد سارقان با سابقه بالای ۱۰ فقره سرقت کمک زیادی کرد و اگر این طرح کامل شود شاهد موفقیت‌های بیشتری نیز در حوزه مراقبت از مجرمان و کشف جرایم خواهیم بود.

وی سه ضلع شکل گیری امنیت را شامل دست اندرکاران، مخاطبان مجرم امنیتی و آموزش‌های حوزه پیشگیری برشمرد و افزود: برآیند این سه ضلع یا رضایتمندی مردم از امنیت و یا عدم رضایت می‌شود که البته باید به هر سه ضلع به شکل متناسب با هم توجه کنیم و ضمن آن باید قوانین متناسبی هم داشته باشیم و آنها را به خوبی اجرا کنیم.

فرمانده کل انتظامی کشور با گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: فارغ از اقدامات و تدابیر اطلاعاتی و امنیتی، در وقوع اینگونه مسائل پیش زمینه‌های خاصی وجود دارد که می‌طلبد عموم شهروندان و اهالی هر محله نیز به مسائلی همچون واگذاری خانه، خودرو، خط موبایل و سایر امکانات به افراد و اشخاص خاص، ترددها و رفتارهای مشکوک دقت نظر داشته باشند.

سرداررادان، با تشریح دیگر اهداف و رویکردهای حوزه ارتقا امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مجموعه انتظامی افزود: در زمینه بازگشت اتباع به میهنشان و برای جلوگیری از بازگشت این قشر، برنامه‌هایی را در حوزه انسداد مرزها در دست اجرا داریم.

وی افزود: در حوزه خودروهای شوتی نیز قانون باید طوری بازدارنده تعیین و از سوی مجریان اجرا شود که کسی به خود اجازه ندهد سرعت و استانداردهای خودروی خود را به هم بزند و وارد جاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها