بیا از گذشته حرف بزنیم

نیک‌طبع بود، همچون نام خانوادگی‌اش. حتی وقتی نام فامیل خود را پس از ازدواج تغییر داد و عنوان «شهابی» را از همسرش گرفت، باز برای درخشش در عرصه هنر اسم و رسم درخوری داشت. این سال‌ها کنار اسمش، عنوان زنده‌‎یاد هم اضافه شده است و می‌گوییم: «زنده‌یاد مهین شهابی».
کد خبر: ۱۴۷۲۵۵۱
نویسنده نوشین مجلسی - سردبیر قاب کوچک
 
هنرمندی که با شهریور آمد و با شهریور رفت. این بازیگر ۲۵ شهریور۱۳۱۵ چشم به جهان گشود و یکم شهریور ۱۳۸۹ برای همیشه دنیا را  ترک کرد. مادر سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی که پس از انقلاب با قصه‌های آشنای «آئینه» دردهه ۶۰ خورشیدی برای مخاطبان قاب‌کوچک خاطره ساخت، صدای گرمی داشت و غالبا در قامت شخصیت‌های رئال، جدی و مستقل ظاهر می‌شد و این اواخر کمتر در آثار کمدی ایفای نقش کرد. 
یکی ازآخرین یادگاری‌های او در تلویزیون،«بیا از گذشته حرف بزنیم»، تله‌فیلمی به کارگردانی حمید نعمت‌ا...است که سال ۱۳۸۷ برای نخستین‌بار راهی آنتن شد و روایتگر ماجرای سفر سه زن میانسال به مشهد بود، ولی آخرین همکاری او با نعمت‌ا... به نتیجه نرسید و در حد چند سکانس باقی ماند؛ مرگ مهلت نداد که «وضعیت‌سفید» با مهین شهابی در نقش احترام به پایان برسد.  می‌گویند بازی این بازیگر پیشکسوت در این سریال، پس از گذشت سه هفته از فیلمبرداری، به‌دلیل تشدید علائم بیماری، ناتمام ماند و تیم تولید، دوباره همان پلان‌ها را با «شهین تسلیمی» ضبط کردند. نعمت‌ا... در این سریال به زنده‌یاد شهابی، نقش مادری متفاوت را سپرده بود؛ نقشی که این بازیگر در زندگی حقیقی نیز برعهده داشت.  او مادر سه فرزند بود. وی در یکی از آخرین گفت‌وگوهایش بیان کرد «من عاشق زندگی خانوادگی هستم».  شاید همین عشق بود که شهابی، این هنرپیشه برخاسته از صحنه تئاتر را در سریال‌هایی با مضمون خانواده ماندگار کرد. زادروزش برای هنر کشور مبارک بود و یادش همواره گرامی و ماناست!
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها