بسیج دانش آموزی پایگاه نیروسازی و پنجره ورود به بسیج است

یزد- همایش فصلی فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج دانش آموزی استان یزد با حضور دکتر«محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۷۲۶۹۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، جوکار با اشاره به جایگاه و فرصت موثر خدمت در بسیج دانش آموزی به دلیل ارتباط مستقیم با نوجوانان و فضایی سرشار از پویایی و نشاط بیان کرد:دانش آموزان دارای ذهنی پاک و استعدادهایی متنوع هستند که باید در این زمینه سیاست گذاری مناسب داشته باشیم و بتوانیم بر این مبنا به برنامه ریزی و اجرای موثر برسیم.

وی افزود: توجه به فلسفه و چرایی آموزش و پرورش در این مسیر دارای اهمیت است و هدف بایدمتمرکز بر برنامه‌ریزی جهت تربیت انسانی که بتواند بعداز تحصیلات متوسطه برای انجام امور زندگی خودکفا باشد و با قدرت تحلیل صحیح و اقدام موثر در جامعه مفید واقع شود و چنین فردی انسان تراز انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: نوجوانی دوره ایست که همه هنجارها و ناهنجاری‌ها در این زمان در وجود انسان نهادینه و ابعاد فردی و اجتماعی هر فرد نیز شکل می‌گیرد،پس هر چه در دوران نوجوانی بنیان گذاری شود تا پایان عمر اثرات آن باقی می‌ماند و دراین دوره تقویت مبانی اعتقادی از اهمیت بالایی برخورداراست.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور خاطرنشان کرد:بسیج از لسان ولایت خلق و در متن و بطن جامعه ریشه‌گذاری شده است و جامعه آن را رشد داده و برکات زیادی نیز به همراه داشته است و این مجموعه برآمده از تفکر امام راحل (ره) بود که مردم باید در همه امور نقش داشته باشند.

جوکار افزود: بر این اساس بسیج دانش آموزی پایگاه نیروسازی و دریچه اول ورود به بسیج است و این کانون مهم مرجع اصلی کادرسازی و نیروسازی برای سایر اقشار و گروه‌های بسیجی محسوب می شود.

وی بر جایگاه بسیج دانش آموزی به عنوان رکن اصلی بسیج تاکید و گفت: بهره‌گیری از همه فرصت‌ها برای اینکه بتوانیم جهت تقویت بدنه خود بسیج دانش آموزی نیرو تربیت کنیم دارای اهمیت است تا همه ظرفیت‌ها پای کار بسیج بیایند و در کنار سایر فعالیت‌ها، کار تربیتی نیز تقویت و ظرفیت‌سازی شود.

نماینده مردم در مجلس مطرح کرد: اردوهای دانش آموزی با محوریت بسیج، محلی برای ترویج گفتمان، مهارت افزایی و تربیت فرزندانی در تراز انقلاب اسلامی است و در این عرصه باید هم کار خوب انجام بدهیم و هم کارها را خوب انجام بدهیم تا اثربخشی لازم را به همراه داشته باشد.

جوکار افزود: اختصاص درس آمادگی دفاعی برای دانش آموزان یک فرصت است اما ضروریست سرفصل‌های آموزشی این حوزه نیز بروزرسانی شود چراکه امروز به دفاع در عرصه جنگ نرم،شناختی وادراکی هم نیازمندیم و باید بر این مبنا تغییرات محتوایی و ساختاری صورت پذیرد.

وی پیگیری برای فعال‌سازی شورای سیاست‌گذاری بسیج دانش آموزی را خواستار شد و افزود: فعالیت‌های بسیج دانش آموزی باید بر امید آفرینی، کشف وشکوفاسازی استعدادها و توانمندسازی با محوریت حفظ و ترویج ارزش‌های انقلاب در مسیر تحقق ارکان بیانیه متعالی گام دوم با پیشتازی فعالیت‌های دانش آموزی متمرکز شود چرا که اگر بسیج دانش آموزی موفق عمل کند در ادامه آموزش و پرورش نیز خوب عمل می‌کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها