جشنواره مونسون ۲۰۲۴ در بندر چابهار

جشنواره مونسون ۲۰۲۴ با افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات روستایی و عشایری در بندر چابهار آغاز شد.
کد خبر: ۱۴۷۲۷۲۸

جشنواره مونسون ۲۰۲۴ در بندر چابهار

به گزارش جام جم آنلاین،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این جشنواره با برپایی نمایشگاه توانمندی‌های گردشگری روستاییان و عشایر، از ساعت ۱۶ تا ۲۳ عصر‌ها تا ۲۹ شهریور ماه همزمان با هفته وحدت ادامه دارد.
حمیرا ریگی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ غرفه برپاست که در آنها دست آفرینه‌های روستاییان و عشایر عرضه شده است.
وی گفت: در این نمایشگاه احداث خانه‌های نمادین وحدت سیستانی و بلوچستانی، برپایی سیاه چادر و تجلیل از مفاخر ادبی و هنری پیش بینی شده است.
ریگی، افزود: مونسون امسال، با برگزاری شب‌های فرهنگی همراه با اجرای انواع موسیقی و ساز‌های سنتی و اقوام، اجرای کارناوال‌های شادی موسیقی اقوام کشور در سطح منطقه و اماکن تفریحی - تجاری، اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای کودکان، دعوت از هنرمندان مطرح کشور، طبخ غذا‌های سنتی و بومی استان از گردشگران اجرا می‌شود.
ریگی از برگزاری برنامه‌های ورزشی و هیجان انگیز رقابت رالی اتومبیلرانی و تفریحات آبی و ساحلی، موج سواری، شترسواری و مسابقات بومی و محلی خبر داد و افزود: برگزاری فستیوال غذا‌های بومی و محلی از جمله بخش‌های مهم این جشنواره تابستانی خواهد بود

وی گفت: شهر چابهار به داشتن آب و هوای خوش، طبیعت سرسبز و موقعیت جغرافیایی عالی در تابستان شناخته می‌شود و به همین دلیل لقب چهاربهار ایران را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه دریا، سواحل بکر، طبیعت همیشه سبز، آثار باستانی و آب و هوای معتدل، چابهار را به بهترین منطقه برای سفر تابستانه تبدیل کرده، افزود: تمام این ویژگی‌ها در برگزاری جذاب‌ترین جشنواره تابستانی به‌نام جشنواره مونسون را برای گردشگران و مسافران به این سرزمین زیبا هموار کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها