در اولین سفر خارجی رییس‌جمهور؛

بخش مهمی از سفر پزشکیان به عراق که دیده نشد

اولین سفر خارجی رئیس جمهور به کشورعراق بیش از آنکه یک سفر سیاسی و اقتصادی باشد، سفری فرهنگی بود.
کد خبر: ۱۴۷۲۸۶۱

بخش مهمی از سفر پزشکیان به عراق که دیده نشد

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،اولین سفر خارجی رئیس جمهور به کشورعراق بیش از آنکه یک سفر سیاسی و اقتصادی باشد، سفری فرهنگی بود. موید این گزاره، نوع دیدار‌ها و ملاقات‌های برنامه ریزی شده‌ی این سفر بود.

حضور در مکان شهادت فرماندهان مقاومت در فرودگاه بغداد و ادای احترام به شهدا، امضای چندین تفاهم نامه فرهنگی-رسانه‌ای  با طرف عراقی، اهداء لوح مزین به پیام تشکر رهبر معظم انقلاب  اسلامی از مهمان‌نوازی موکب‌داران، ملت و دولت عراق در اربعین حسینی به نخست وزیر عراق، سفر به اقلیم کردستان و تحکیم پیوند‌های فرهنگی ایران و کردستان، سفر به بصره و حضور در جمع سران عشایر جنوب و تکریم فرهنگ سنتی عراق و در آخر زیارت عتبات مقدس را می‌توان قله معنوی و فرهنگی این سفر دانست.

اما یکی از مهمترین بخش‌های این سفر که کمتر در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت حضور رئیس جمهور در ساختمان رایزنی فرهنگی بغداد و دیدار با جمع صمیمی ایرانیان مقیم بغداد بود.

 در این برنامه هدیه‌ای خاص به رئیس جمهور توسط یک مهمان ویژه اهدا شد. خانواده شهید سجاد حسن رضا که مادر ایشان تبریزی و پدر او عراقی و اهل کرکوک  است. این زوج عراقی و ایرانی در سال  ١٣٦٣ ازدواج کردند.

فرزندشان، سجاد در سال ۱۳۶۴ در قم بد دنیا آمد. این خانواده در سال ۱۳۸۲ به عراق آمدند. سجاد صاحب سه فرزند یک پسر و دو دختر می‌شود.

بخش مهمی از سفر پزشکیان به عراق که دیده نشد

با ظهور داعش و حمله آن‌ها به عراق او با صدور فتوى جهاد کفائی آیت الله العظمی سیستانی به بسیج مردمی عراق می‌پیوندد  و در روز اول ماه رمضان سال ۱۳۹۳ در منطقه جنوب کرکوک درناحیة شمسیه ساعت ٤ بامداد با زبان روزه به دست داعشی‌های ظالم به شهادت می‌رسد.

پیکر مطهر این شهید به مدت ۹ ماه تا آزاد سازی منطقه روی زمین ماند. بعد از نه ماه پدر ایشان با دستان خود استخوان‌های مطهر این شهید را جمع کرده و به خاک می‌سپارد. این خانواده نمونه‌ای از پیوند ناگسستنی دو ملت ایران و عراق است که ثمره حیات خود را در دفاع از حرم‌های  اهل بیت (ع) فدا کردند.

  خانواده شهید سجاد حسن رضا در روز ملاقات با رئیس جمهور عکس پرتره نقاشی شده توسط یکی از هنرمندان مجاهد عراقی ترکمان از منطقه تلعفر  را به رئیس جمهور هدیه دادند و بر غنای فرهنگی سفر افزودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها