سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد:

راه‌اندازی نخستین کلینیک حقوقی فرهنگیان کشور در یزد

یزد- سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: نخستین کلینیک حقوقی فرهنگیان کشور در راستای خدمت به جامعه هدف و رسیدگی به مطالبات آنها از ابتدای سال تحصیلی جدید در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۴۷۳۰۶۲
نویسنده کاظم صادقپور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، علی اکبر کریمی زارچی در نشست با خبرنگاران  اظهار داشت: ایجاد زمینه لازم برای خدمت به فرهنگیان دلسوز و نقش آفرین در عرصه تعلیم و تربیت یکی از اهداف مهم دانشگاه فرهنگیان است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان استان دارای دو پردیس شهیدان پاکنژاد برای برادران و پردیس فاطمه الزهرا(س) برای خواهران است که تعداد دانشجو معلمان این دو پردیس تا تیرماه ۱۴۰۲ شامل یک هزار و ۸۸۱  نفربوده است.

وی افزود: البته در مهرماه امسال افزایش دو برابری حضور دانشجومعلمان نسبت به سال گذشته را در دانشگاه فرهنگیان استان خواهیم داشت به طوری که در سال تحصیلی جدید تعداد ۳۹۰ دانشجومعلم در پردیس خواهران و ۳۷۳ نفر نیز در پردیس برداران پذیرش خواهند شد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان که از ابتدای تاسیس تا ۱۴۰۲ در مجموع ۲۱ نفر بوده، برای اولین بار افزایش خواهد یافت و از ابتدای مهرماه تعداد ۱۶ نفر عضو هیات علمی جدید به این آمار اضافه خواهد شد.

کریمی زارچی  افزود: سال تحصیلی گذشته، سال پرافتخاری برای دانشگاه فرهنگیان استان به لحاظ فرهنگی و تربیتی بوده  و دانشگاه موفق به کسب ۶ عنوان ملی در بین دانشگاه های دولتی سراسر کشور و ۲۰ عنوان برتر در جشنواره های کشوری شده است.

وی به اجرای برخی طرح‌ها در دانشگاه از جمله طرح چهارشنبه های همدلی از سال گذشته در راستای بزرگداشت پیشکسوتان و مفاخر اشاره و بیان کرد: طی این مدت با ۴۵ پیشکسوت و خانواده‌هایشان دیدار داشتیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد به اجرای طرح تقریب تجارب نسل‌ها در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: در قالب این طرح علاوه بر مطالعه سرفصل‌های درسی توسط دانشجو معلمان در قالب این طرح پل اتصالی بین آنها با پیشکسوتان و مفاخر با حضورشان در دانشگاه برقرار می‌شود.

کریمی زارچی با اشاره به برگزاری کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار در سال جاری، افزود: خوشبختانه در تابستان امسال سه هزار نفر در قالب دوره‌های ارزیابی شایستگی معلمی مورد بررسی قرار گرفتند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: نخستین کلینیک حقوقی فرهنگیان کشور در راستای خدمت به جامعه هدف و رسیدگی به مطالبات آنها از ابتدای سال تحصیلی جدید در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: راهبرد اصلی دانشگاه فرهنگیان استان یزد در یک سال گذشته تربیت دانشجو معلمانی دانا و توانا بوده است و دانش و مهارت را دو بال پرواز معلمان آینده کشور می‌دانیم چرا که یک معلم خوب زمانی می‌تواند برای دانش‌آموزان مفید و برای نظام تعلیم و تربیت کشور موثر باشد که هم دانا و هم توانا باشد که به همین منظور فعالیت‌های دانشگاه را همراستا با این راهبرد طراحی کرده‎ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها