با حضور استاندار آذربایجان غربی اتفاق افتاد

برگزاری بیست و دومین جلسه کمیته استانی نجات دریاچه ارومیه

بیست و دومین جلسه کمیته استانی نجات دریاچه ارومیه عصر امروز به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.
بیست و دومین جلسه کمیته استانی نجات دریاچه ارومیه عصر امروز به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۷۳۱۱۸

محمدصادق معتمدیان در جلسه کارگروه ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر اهمیت تغییر الگوی کشت در استان اظهار کرد: تغییر الگوی کشت باید برنامه جامع عملیاتی داشته باشد که با همراهی مردم بتوان آن را اجرا کرد و این موضوع نیز باید متناسب با وضعیت کشاورزی و خاک منطقه و برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به کاشت برخی از محصولات پرآب بر در استان  ادامه داد: با وجود مصرف بیش از حد آب از طریق محصولاتی مانند یونجه، چغندر و سیب باید کاهش کشت این محصولات  با فرهنگسازی متناسب اجرایی شود.

دبیرکارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با بیان اینکه با تلاشهای انجام شده امور سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه به اتمام رسیده است، افزود: در حوزه نرم افزاری احیا دریاچه ارومیه، تغییر الگوی کشت در اولویت قرار دارد و این موضوع با مدیریت یکپارچه و هماهنگی بین دستگاه های متولی می‌توانند به نتیجه برسد.

معتمدیان تصریح کرد: تغییر الگوی کشت و کاهش مصرف آب کشاورزی با اقناع کشاورزان تسریع شده و می‌تواند در رسیدن به اهداف این بخش بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها