قرارگاه رسانه‌ای و مدیریت بحران

رسانه ملی امروز در خط مقدم و خاکریز جنگ نرم و شناختي است. رسانه اگر قوی و هدف‌دار عمل کند می‌تواند ترفند و دسیسه های دشمنان را نقش بر آب کند.عبور از بحران‌های داخلی از جمله سیل، زلزله و آتش‌سوزی و سایر حوادث داخلی را مدیریت کند.
کد خبر: ۱۴۷۳۳۹۹
نویسنده تیمور کوشکی - کارشناس رسانه

قرارگاه دفاعی حضرت ولی عصر (عج) در اولین همایش خود مقابله با تهدیدات نیمه سخت مسلحانه را با نگرش و هدف‌گذاری در دستور کار خود قرار داد که جای تشکر دارد و می طلبد رسانه ملی همسو با این دیدگاه ها قرارگاه رسانه‌ای خود را تقویت کند.

هنری کسینجر یکی‌ از تئو ریسن‌های شیطان بزرگ‌ می گوید: در جنگ جهانی به ما ثابت شد که تبلیغات از بمب افکن های B52 آمریکا قوی‌تر است.ناتو هم در سال ۲۰۲۰ به سران آمریکا همین موضوع را گوشزد کرد که جنگ از زمین، هوا ،دریا،فضا و فضای سایبری عبور کرده و باید جنگ شناختی را به آن افزود لذا می طلبد با تشکیل قرارگاه رسانه‌ای بحران در سازمان و بالاخص معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران که در دسترس ترین خواهد بود نه فقط جنگ شناختی را مدیریت کند، بلکه بهنگام بروز بلایای طبیعی عهده دار حوادث و رویداد این چنینی باشد.

این قرارگاه می تواند با آمادگی کامل فنی و تجهیزاتی و نیروی انسانی با دعوت از کارشناسان رسانه و ارتباطی و جنگ شناختی و حوادث خاص طرح عملیاتی مناسب با شگردهای مستقیم و غیر مستقیم درحوزه پیشگیری و مقابله با توطئه ها،طراحی و از لاک دفاعی خارج شود.

برنامه سازان منتخب قرارگاه رسانه ای علاوه بر برنامه های روتین به تولید برنامه های حوزه بحران و حوادث مبادرت کنند.امروزه رسانه های خبری در حد پوشش یک بحران و حادثه آنهم دیر هنگام در رقابت با شبکه های مجازی در این آوردگاه حضور دارد. در حالی که رسانه های معاند و بنگاه های سخن پراکنی جنگ نرم را از مدتها قبل با قدرت رسانه ای پیشتازند.

رسانه ابزار نیست بلکه قدرت است ودر جنگ شناختی جای زمین نبرد به مغز انسانها منتقل شده و دیگر از لشگر کشی پر هزینه و توپ و تانک و موشک خبری نیست. امروز جنگ فرکانس و القا تفکرات است به امید آمادگی هر چه بیشتر رسانه ملی برای حضوری پر قدرت در مدیریت بحران و مقابله با تهدیدات دشمنان اسلام و ایران که پایانی ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها