هم‌افزایی فراجا و رسانه ملی برای حل آسیب‌های اجتماعی

مراسم رونمایی از تولیدات جدید پلیسی مؤسسه ناجی هنر ۲۷شهریور باحضور معاون سیما، فرمانده‌کل انتظامی فراجا، بازیگران پیشکسوت نقش‌های پلیسی و جمعی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان و...مطرح برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۷۳۴۴۴
 
اجرای این مراسم را محمدرضا شهیدی‌فر بر عهده داشت. پس از خوشامدگویی سردار منتظرالمهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا و پخش تیزر‌های مختلف از تولیدات ناجی هنر در زمینه‌های آثار سینمایی، سریال، انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌های ترکیبی و...هنرمندان و معاون سیما سخنانی رابیان کردند.محسن برمهانی، معاون سیما اظهار داشت: جمعی باصفا و مایه خوشحالی ماست. ما در مجموعه فرهنگی ورسانه‌ای فراجا وابستگی جدی داریم و این وظیفه ما را برای نشان دادن تلاش‌ها و جانفشانی‌های این عزیزان بیشتر می‌کند.وی گفت: در تولیدات تاریخی‌ هم که می‌خواهیم بسازیم، نیازمند کوشش و جانفشانی‌های این عزیزان هستیم. برمهانی افزود: ما از این عزیزان التماس دعا داریم. چه مرزبانانی که در مرزها هستند و چه آنهایی که در پایتخت هستند همگی در خط‌مقدم قرار دارند و امیدواریم این همکاری‌ها بیشتر شود. در این مراسم ضمن رونمایی از تولیدات جدید، بازیگران پیشکسوت نقش‌های پلیسی و کارگردانان برجسته که در تولید آثار پلیسی و امنیتی نقش مهمی ایفا کرده‌اند نظیر ابوالفضل پورعرب، محمد فیلی، هوشنگ توکلی، احمد نجفی، جعفر دهقان، مهدی فخیم‌زاده، شهرام شکیبا و... نیز حضور داشتند و از آنان تقدیر شد. 
 
هنر و پلیس کنار همدیگر
سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور ضمن خوشامدگویی به حاضران و تبریک ایام ربیع‌الاول در سخنانی گفت: شاید در نگاه اول به نظر برسد پلیس امنیت و انتظام جامعه را برقرار می‌کند، اما محصولاتی در کنار پلیس است که این کار را عملی می‌کند. پلیس اگر به تنهایی در این مسیر حاضر شود، شاید فقط در زمینه امنیت عینی موفق باشد و در زمینه امنیت ذهنی با کمبودهایی مواجه شود. معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی می‌داند دو موضوع امنیت عینی و امنیت ذهنی را باید با هم گره بزند. پلیس وقتی ماموریت‌های سخت و نرم از مرز تا مرکز در دل خود قرار داده، باید این هنر را داشته باشد که مخاطبان گوناگون برای درخواست امنیت یعنی مردم، بتوانند با ابزارهای مختلف این حس را دریافت کنند. وی افزود: ما اگر حقوق شهروندی را در یک طرف ببینیم و از تکلیف شهروندی غافل شویم، عملکردمان ناقص است. چیزی که تکلیف و حقوق را با هم در می‌آمیزد ابزار هنر است. اگر بتوانیم از همه ابزارهای هنر استفاده کنیم، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد و آسیب‌های اجتماعی مثل نزاع‌های خیابانی کاهش پیدا می‌کند. در کاهش آسیبی مثل سرقت هم پلیس نقش دارد، هم هنر. همکاری این دو یک حاصل داردو آن این است که منزلت اجتماعی و اعتماد به پلیس و اعتماد به هنر افزایش پیدا می‌کند. ما اگر هنر را فقط برای گیشه نخواهیم و به موضوعات هم توجه کنیم، یعنی ارج و قرب هنر و هنرمند نیز افزایش پیدا کند. ما باید بتوانیم از مسیر انگاره‌های ذهنی گروه‌های مختلف، جامعه مخصوصا جوانان را به سمت حرکت درست و منطقی و متعالی منطبق با نظم و امنیت و استفاده از مواهب اجتماعی هدایت کنیم. وی اضافه کرد: یک روز با تولید «خواب و بیدار» امنیت عینی و ذهنی با نشان دادن ترکیب عمل و هنر مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد.  فرمانده انتظامی کل کشور ادامه داد: مخاطبان ما امروز به یک کانال یا یک رسانه اکتفا نمی‌کنند. مخاطبان می‌گردند تا چیزی که باب میل و سلیقه‌شان است را انتخاب کنند و اثر بگیرند. اگر مخاطبی انتخاب بدی انجام داد باعث آسیب بیشتری می‌شود. پس ما، رسانه ملی و هنرمندان باید دست در دست هم دهیم تا با چیدن تکه های یک نقشه، تصویری درست و واقعی از حقیقتی که وجود دارد در ذهن مردم ایجاد کنیم. باید هنر و پلیس در کنار هم تصویری درست ارائه دهند که آسیب اجتماعی را کاهش و اعتماد مردم را افزایش دهد. وی در پایان گفت: یک هنرمند می‌تواند با ابزار هنر بهشت را برای خود بخرد و کسی با همان ابزار دوزخ را برای آخرت خود می‌خرد. هنرمند باید ذهن مخاطب را به مسیری ببرد که فردای قیامت سرفراز باشد. ما باید رضایت حق را جلب کنیم. در ادامه مراسم از بازی رومیزی «رئیس پلیس» و بازی‌های موبایلی «پلیس یار» و «عملیات ویژه پلیس» رونمایی شد. پس از آن نیز سردار رادان، سردار منتظرالمهدی و محسن برمهانی برای تجلیل از هنرمندان سریال‌های پلیسی روی سن ایستادند.
 
در آرزوی نقش‌های پلیسی
مجید پتکی، بازیگر برنامه پلیسی «سرنخ» در این مراسم گفت: بازی در فیلم پلیسی یکی از آرزوهای من در حوزه فعالیت‌های هنری بود. مجموعه مرداب و آکتور دو فیلمی بودند که در نقش‌های پلیس و کارآگاه خصوصی به ایفا نقش پرداختم. در سرنخ احساس کردم که مجموعه خواستار این است که مردم را هر چه بیشتر به پلیس نزدیک کند.
احمد معظمی، کارگردان مجموعه پلیسی «هشت‌پا» نیز بیان کرد: هدف ما ساخت فیلمی در شأن مخاطب بود، گرچه زحمت زیادی برد اما با همکاری مؤسسه ناجی هنر توانستیم به هدف نزدیک شویم. ما شاگرد استاد فخیم‌زاده هستیم چرا که ایشان این مسیر را فراهم کرد که بتوانیم آثاری در شأن مخاطب ساخته شود.

دوست داشتم پلیس شوم
مهدی فخیم‌زاده فیلمساز و بازیگر پیشکسوت‌ نخستین کسی بود که از او تجلیل به عمل آمد.وی گفت: وقتی سریال «خواب و بیدار» را بازی می‌کردم موسسه ناجی هنر تازه کار خود را شروع کرده بود و امروز شاهد فعالیت‌های زیاد این موسسه هستیم. ناجی هنر به روند تولید فیلم‌های پلیسی در تمام زمینه‌ها کمک کرده و امیدوارم موفق باشند. در ادامه این نشست احمد نجفی اظهار داشت: من «کارآگاه علوی» را بازی کردم که اولین کار پلیسی کشور بود. واقعا خسته نباشید. من زحمات شما را می‌بینم و باید اینها به تولید دربیاید و با این کار مردم بیشتر به پلیس ارج می‌نهند. وی خطاب به سردار رادان افزود: همان‌گونه که تلاش می‌کنید به همان اندازه هم دستاوردهای خود را به مردم نشان دهید. جعفر دهقان نیز گفت: از بچگی دوست داشتم پلیس شوم. نشدم اما بازیگری شدم که نقش‌های پلیسی زیادی بازی کردم و معتقدم پلیس حافظ امنیت و جان مردم است. هوشنگ توکلی نیز با تاکید بر این‌که خیلی مهم است که به سمت اصلاح فرهنگ اجتماعی برویم، گفت: در این ۴۰-۳۰سال خیلی بحران داشتیم و با تولیدات خوب می‌شود شرایط جامعه را بهتر کرد.وی با اشاره به تولیدات ناجی هنر گفت: امیدوارم سال آینده با تولیدات بیشتری از ناجی هنر مواجه شویم. محمد فیلی هم از تولیدات موسسه ناجی هنر تقدیر کرد و گفت: باعث افتخارم است که تعدادی نقش‌های پلیسی بازی کردم. ابوالفضل پورعرب هم اظهار داشت: وقتی در خیابان راه می‌روم احساس خاصی نسبت به پلیس‌ها دارم. بحثم نیروی انتظامی نیست بلکه پلیس است. باید پاسداری را در لباس شما ببینیم. وی افزود: در لباس پلیس بیشتر آدم احساس امنیت می‌کند. تشکر می‌کنم از پلیس که اخیرا می‌کوشد بیشتر با مردم ارتباط برقرار کند. در بخش بعدی از شهرام شکیبا، مجری و طنزنویس مطرح کشورمان نیز تقدیر به عمل آمد. شکیبا هم در سخنانی گفت: زحمات طولانی مدت پلیس در ماه‌های اخیر ممکن است با یک اتفاق زیر سوال برود و این جلوه خوبی ندارد. من در چند ماه اخیر بدشانسی‌های زیادی آوردم، چند وقت پیش ماشینم را دزد برد و چند روز پیش خانه‌مان را دزد زد. امیدوارم این دزدها سریع‌تر دستگیر شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها